پیمان آرامون روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک مهاباد افزود: ملاک بهبود شاخص‌های توسعه آذربایجان‌غربی فراهم کردن زیربنای اصلاح الگوی مصرف آبی و بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: براساس سند توسعه ملی هر ساله باید ۱۰ درصد میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن باید ۱۰ درصد کاهش یابد که در ۲ سال اخیر بر اساس آمارهای ارایه شده این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه برآورد ایجاد طرح و پروژه‌های عمرانی باید اثرسنجی شود، اضافه کرد: هر طرح ترافیکی که با نیت کاهش ترافیک و جلوگیری از تصادف احداث می‌شود باید اثرسنجی آن مشخص شود؛ برای مثال ایجاد طرح ترافیکی مسیر ارومیه سلماس که سالانه تعداد زیادی تصادفات فوتی رخ می‌داد اکنون به صفر نزدیک شده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیت و ازدحام تردد کامیون‌ها و وسایط نقلیه سنگین عنوان کرد: احداث جاده‌ها و نگهداری از آنها نیز به دلیل شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی و مسیرهای کوهستانی نیازمند تامین بودجه‌های ویژه و متناسب است. 

نماینده پلیس راه آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت:  براساس آمار پلیس راه نقده در حوزه راه‌های مواصلاتی مهاباد امسال تاکنون ۴۴ نفر فوتی در تصادفات برون شهری رخ داده که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرهنگ رضا پناهی اظهار داشت: در همین مدت ۱۹۸ فقره تصادف جرحی با ۲۶۶ مصدوم در محورهای موصلاتی مهاباد اتفاق افتاده که ۵۰ درصد آمار مجروحین بیشتر از مدت زمان مشابه است.

وی با بیان اینکه روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه بیشترین آمار تصادفات گزارش شده است، یادآور شد: در پنج تصادف اخیر در حوزه‌های راه‌های جنوب آذربایجان‌غربی ۱۶ نفر فوت شده است که نیاز به مطالعه و آسیب‌شناسی دقیق دارد.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه گفت: اعتبار مشخصی برای خرید دوربین‌های کنترل ترافیک در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار در هشت نقطه اصلی شهر برای کنترل ترافیک نصب خواهد شد.

ایرج شجاعی اظهار داشت: روند توسعه وضعیت راه‌های شهرستان در شرایط خوبی قرار دارد که علاوه بر ارتقای شاخص‌های توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، شکوفایی حمل و نقل جنوب استان را نیز موجب می‌شود.

در ادامه این جلسه طرح ۶ بانده کردن ۲.۵ کیلومتر مسیر ورودی و خروجی پتروشیمی مهاباد از طرف پتروشیمی پیشنهاد و مراحل تایید و تصویب آن به جلسات بعدی موکول شد. 

آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان افزون سه هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی و بزرگراه است.

سالانه حدود ۵۰۰ نفر در جاده‌های آذربایجان‌غربی به علت سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و حدود ۱۰ برابر این رقم مصدوم می‌شوند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.