معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: سالانه در حدود ۱۸۰۰ طرح پژوهشی در قالب کارفرمایی و داخلی در دست اجرا دارد و ۸۰ درصد این طرح‌ها دارای کارفرما بوده و بر رفع نیازها و چالش‌های موجود متمرکز شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، محمدرضاپور عابدی از آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و مجموعه های گروههای پژوهشی شیمی متابولیت ثانویه گیاهان دارویی،گروه مدیریت کسب و کار، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی،مرکز کشت بافت و رویان گیاهی،گلخانه ها و مزرعه گیاهان دارویی و و سایر اختراعات و ابتکارات جهاد دانشگاهی بازدید کرد.

در جریان این بازدید محمد رضاپور عابدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی سالانه درحدود ۱۸۰۰ طرح پژوهشی در قالب کارفرمایی و داخلی در دست اجرا دارد افزود ۸۰ درصد این طرح ها دارای کارفرما بوده و و بر رفع نیاز ها و چالش‌های موجود متمرکز شدند.

 وی با اشاره به شرایط و تحریم‌های ظالمانه دشمن که کشور را تحت تاثیر قرار داده است به بخشی از فعالیت های حوزه پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود:با توجه به شرایط فعلی کشور باید پژوهش و فناورانه جهاد دانشگاهی به صورت ویژه و گسترده تر نقش خود را ایفا کنند و در جهت رفع نیازمندی هایی که متکی بر خارج از کشور بوده با بهره گیری از فناوری های تولید شده به شکل بومی و ساخت تولید ورود کند.

 پورعابدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بخش های مختلف از جمله صنعت،نفت،گاز و پتروشیمی وارد شده و دستاوردهای خوبی دارد اظهار کرد:در بخش دکل حفاری مته حفاری، زیست پالایش و زیست محیطی بخش نفت،گاز و پتروشیمی  و نمک زدایی از نفت کارهای خوبی انجام داده است.

 معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه حمل و نقل ریلی و مترو ملی تصریح کرد:جهاد دانشگاهی در زمینه ساخت متروی ملی نقش اساسی داشته و در کنسرسیومی که برای تولید سیستم لوکوموتیو و متروی ملی تشکیل شده است حضور دارد.

 وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی جزو واحد های قدیمی و توسعه یافته در بین واحدهای استانی است تصریح کرد:این واحد زیر ساختهای خوبی در حوزه پژوهشی و نوآوری وتجاری سازی دارد و با انجام پروژه های دانش محور خود در موضوعات مختلف می تواند بستر ساز موفقی در اشتغال زایی در سطح منطقه و کشور شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی توانمندی‌های خوبی در اختیار دارد گفت: این واحد از طریق مرکز رشد می‌تواند زمینه را برای فعالیت و شکوفایی افرادی که ایده خوبی در بخشهای مختلف دارند را ایجاد کرده و برای واحد نیز از تمامی ابعاد ارزش افزوده کیفی داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.