معصوم علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 883 میلیارد ریال به طرح های نیمه تمام، سه هزار و 338 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و 2 هزار و 499 میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش هزینه می شود.
وی با اشاره به اینکه با این آمار در برای هشت هزار و 306 نفر اشتغال زایی می شود، ادامه داد: سه هزار و 821 نفر با راه اندازی طرح های نیمه تمام، 2 هزار و 104 نفر در طرح های نوسازی و بازسازی شده و 2 هزار و 381 نفر در بخش تامین سرمایه در گردش واحدهای موجود صاحب شغل می شوند.
وی اظهار داشت:374 میلیارد ریال نیز یارانه تسهیلات تولید و اشتغال از محل کمک های فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی آذربایجان غربی اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: 70 میلیارد ریال از این اعتبار در بخش طرح های نیمه تمام، 264 میلیارد ریال در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی و 40 میلیارد ریال در بخش تامین سرمایه در گردش هزینه می شود.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: 12 برنامه با 26 محور اجرایی برای رونق تولید در این استان مشخص شده است.
علی اکبری بیان کرد: بهبود محیط سرمایه گذاری و فضای کسب و کار، توسعه، تقویت و ارتقای توان رقابتی بنگاه های تولیدی، ارتقای بهره وری عوامل تولید، پشتیبانی از تولید کالا و خدمات مبتنی بر فناوری با ارزش افزوده بالا و پشتیبانی و حمایت از تولیدات داخلی از برنامه های عملیاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با محوریت رونق تولید است.
وی اضافه کرد: ارتقای سطح فناوری و توسعه نوآوری در فعالیت های اولویت دار، حصول اطمینان از تامین و توزیع مناسب کالاها و خدمات و تسهیل نوین سازی جریان کالا و خدمات، توسعه صادرات غیرنفتی، افزایش حمایت از سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه زیرساخت های تولیدی، توسعه اشتغال، تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و توسعه تجارت الکترونیک از دیگر برنامه های عملیاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در حمایت از رونق تولید است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
طرح تسهیل و رفع موانع تولید با تدبیر دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت این دولت شکل گرفته و تاکنون صدها طرح و واحد در آذربایجان غربی و هزاران طرح و واحد در کشور از تسهیلات آن بهره مند شده است؛ این تسهیلات با نرخ 18 درصد و بیشتر با هدف تامین سرمایه در گردش پرداخت می شود.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.