به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این رویکرد تجاری سازی پژوهش و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین و بین‌المللی سازی از جمله اهداف اصلی تیم مدیریتی این دانشگاه است.
وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات وزارت علوم ضریب اشتغالزایی فارغ التحصیلان این دانشگاه 58 درصد است که این مهم نشان دهنده شاخص مطلوب اشتغال‌زایی این واحد دانشگاهی در بین دانشگاه‌های کشور است.
مصلح یادآور شد: این دانشگاه در جشنواره‌ها و المپیاد‌های علمی که در سال‌های اخیر برگزار شده موفقیت خوبی کسب کرده و دارای رتبه‌های برتر ملی و جهانی است.
وی افزود: اکنون 60 دانشجوی بین المللی از کشور‌های گرجستان، افغانستان و عراق در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: این واحد دانشگاهی اکنون دارای هشت دانشکده و 253 هیات علمی است و از ابتدای تاسیس تاکنون توانسته به جایگاه مطلوبی در نظام آموزش عالی کشور دست یابد.
وی یادآور شد: این دانشگاه اکنون دارای 91 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.
مصلح بیان کرد: عمده تمرکز رشته‌ای دانشگاه خلیج ‌فارس روی حوزه‌های مزیتی استان همچون حوزه‌های دریایی، کسب و کار و تجارت، انرژی، گاز و پتروشیمی، مهندسی و حوزه‌های زیستی دریاست.
وی ادامه داد: با هدف تامین فضای مورد نیاز شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که بصورت زایشی در دانشگاه خلیج فارس شکل می گیرد احداث مجتمع فناوری این دانشگاه توسط مدیریت در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: پروژه مجتمع فناورانه به مساحت سه هزار متر هم اکنون در این دانشگاه آماده بهره برداری است.
مصلح یادآور شد: در این ارتباط ارتقا پژوهشکده خلیج‌ فارس به پژوهشگاه نیز بطور جدی در دستور کار است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.