مهدی فعال روز سه‌شنبه در گردهمایی کارشناسان و مدیران مدارس شاهد آذربایجان‌غربی در ارومیه با بیان اینکه درک شرایط روحی فرزندان شهدا در مدارس شاهد ضروریست؛ افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در مدارس شاهد باید نمود ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد مدارس شاهد استان نشان از رشد کمی و کیفی برنامه‌های این مدارس دارد اظهار داشت: بهبود فرآیند آموزشی دانش‌آموزان شاهد همواره توسط مسوولان این بخش پیگیری شده و در اولویت است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: ۸۹۴ دانش‌آموز طرح شاهد در ۵۰ مدرسه شاهد استان در حال حاضر مشغول به تحصیل هستند.

ابراهیم محمدی اضافه کرد: رسیدگی به شرایط خاص فرزندان شهید در مدارس شاهد باید در اولویت قرار گیرد و در این خصوص برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: مدیران نظام تعلیم و تربیت باید با بینش تحول‌گرایانه اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دنبال کنند چرا که اصلاح فرآیندهای یادگیری و یاددهی در مدارس تحول‌آفرین است.

وی ادامه داد: تربیت دانش‌آموزانی که به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند و به مبانی اعتقادی و ارزش‌های انقلاب اسلامی معتقد هستند، از اهداف اصلی سند تحول بنیادین است.

وی تقویت معنویات و آموزه‌های دینی را لازمه مدارس و تربیت دانش‌آموزان دانست و اضافه کرد: حضور پرشور و داوطلبانه دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان شاهد استان در نمازخانه مدارس یک نماد تربیتی و خروجی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

۶۰۷ هزار نفر دانش‌آموز در مدارس آذربایجان‌غربی هم‌اکنون مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد  ۲ هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.