عباسعلی دانافر دوشنبه‌شب در جمع تعدادی از فرهنگیان هنرستان شهدای جنوب یزد افزود: به رغم تدوین سند تحول برای اجرای آن به همکاری تمام بخش‌ها به خصوص فعالان عرصه تعلیم و تربیت نیاز هست.

وی ادامه داد: اگر این سند به درستی اجرا شود، بسیاری مشکلات این نهاد رفع و دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند خروجی فعالیت‌های خود را بهتر ملاحظه کنند.

این مسئول اظهارداشت: باید خروجی تعلیم و تربیت در نظام به گونه‌ای تعریف و اجرا شود که هر فرد بعد از فارغ‌التحصیلی حداقل با یک مهارت آشنا شده باشد.

به گفته دانافر، برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در چارچوب اهداف برنامه سند یادشده ، گسترش مدارس فنی و حرفه‌ای نیاز است.

وی بیان داشت: باید بر اساس برنامه ششم توسعه کشور حداقل ۵۰ درصد دانش آموزان هر استان در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد اظهارداشت: هم اکنون حدود ۳۸ درصد دانش‌آموزان یزد در مدارس یادشده مشغول تحصیل هستند.

دانافر در ادامه خصوص پرداخت حق التدریس تعدادی از فرهنگیان استان یزد گفت: این مشکل کشوری است و تنها مربوط به یزد نیست و مسئولان برای پرداخت آن تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش دولت و مسئولان استان‌ها حل مسائل و مشکلات فرهنگیان و ارتقای تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین برنامه‌ریزی است .

همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ و در نخستین روز مهرماه، ۲۶۸ هزار و ۸۵۱ دانش‌آموزان استان یزد در کلاس‌های درس حاضر شدند.

 این تعداد دانش‌آموز در ۲ هزار و ۱۰۶ واحد آموزشی و در ۱۱ هزار و هشت کلاس درس تحصیل می‌کنند.

استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.