ابراهیم محمدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تراکم فیزیکی در آذربایجان‌غربی بیش از ۳۰.۲ درصد و تراکم دایر ۲۵.۲ درصد بوده که بیانگر کمبود کلاس است.

وی اضافه کرد: ۲۴ هزار و ۹۸۶ کلاس دایر در استان وجود دارد که از این میزان ۲۱ هزار  و ۸۶۹ کلاس دولتی است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۹۸ کلاس نوبت دوم در استان دایر است، بیان کرد: از مجموع ۱۷ هزار و ۸۰۰ کلاس هفت هزار کلاس استاندارد بوده و آذربایجان‌غربی از استان‌هایی است که از نظر فضای آموزشی مشکل دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: بخش مدارس غیر دولتی ۴۸ هزار نفر را در برگرفته که حدود هشت درصد دانش‌آموزان استانی است.

محمدی اضافه کرد: ۱۱۲ مدرسه شبانه‌روزی با ۱۵ هزار دانش‌آموز، ۲۸ مدرسه سمپاد، ۵۱ شاهد و ۱۵۳ مدرسه هیات امنایی نیز در این استان دایر است.

وی با بیان اینکه ۶۵۳ هزار و ۴۰۰ نوآموز و دانش‌آموز در مدارس دولتی، غیردولتی و پیش دبستانی استان مشغول به تحصیل و یادگیری هستند، گفت: بیش از ۴۶ هزار نفر جمعیت پیش دبستانی استان بوده که ۱۶ هزار نفر نسبت به پارسال بر این تعداد اضافه شده‌است.

 وی علت این امر را حمایت استاندار آذربایجان غربی از طرح پوشش نوآموزان پیش دبستانی در نقاط محروم استان بیان کرد و گفت: دستگاه های مسوول و موثر نیز در اجرای طرح همکاری خوبی داشتند.

محمدی گفت: در این راستا ۳۲ میلیارد ریال برای آموزش پیش دبستانی ها از طریق استانداری مصوب و تخصیص پیدا کرد و باعث افزایش پوشش در این بخش شد.

آذربایجان‌غربی از کم برخوردارترین استان‌های کشور در بخش آموزش و سرانه آموزشی است به‌طوری که بیش از ۶۵۳ هزار دانش آموز در این استان تحصیل می‌کنند.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.