فرزاد صیادی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بررسی وضعیت عطاری ها در آذربایجان غربی، بیش از ۷۰ مورد بازرسی انجام شده که علاوه بر پلمب این تعداد، برخی از موارد بهداشتی نیز به صاحبان عطاری ها گوشزد شده است.

وی اضافه کرد: عطاری ها پس از پلمب به مراجع قضایی معرفی شده تا از این طریق، در خصوص فعالیت آنها تصمیم گیری شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۴ هزار داروی گیاهی غیرمجاز به ارزش نزدیک به ۶۶۰ میلیون ریال در آذربایجان غربی کشف و جمع آوری شده است.

سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در این استان نزدیک به ۴۰ عطاری غیرمجاز وجود دارد که مجوز آنها از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شده که در صدد هستیم با همکاری مشترک، این عطاری ها را نیز ساماندهی کنیم.

صیادی فر گفت: ۳۴۶ عطاری دارای مجوز در آذربایجان غربی فعالیت می کند که نزدیک به نیمی از آنها در ارومیه فعال است.

وی افزود: دسترسی به داروهای گیاهی و محصولات طبیعی و سنتی دارویی از جمله موارد مد نظر این معاونت است ولی باید با همراهی مردم و تلاش بازرسان، این دسترسی به صورت سالم و به دور از هرگونه شبهه غیربهداشتی بودن صورت گیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک باب داروخانه طب سنتی مجوزدار نیز در آذربایجان غربی فعال است که در محل معاونت غذا و دارو راه‌اندازی و توسط دکتر داروساز متخصص طب سنتی اداره می شود.

طب سنتی از جمله موارد مد نظر شهروندان بوده که تب استفاده از آن در سال های اخیر به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

برخی افراد سودجو نیز با سوء استفاده از اقبال مردم به این بخش، برخی موارد غیربهداشتی و حتی خطرناک را به شهروندان تجویز کرده و می فروشند که در سلامت مردم اثر سوء بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.