حجت الاسلام ناصر خدایاری روز جمعه در آیین افتتاحیه اردوی جهادی دانشجویان علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در روستاهای چالدران افزود: این شهرستان از محروم‌ترین مناطق کشور است و باید همه ما خود را برای توسعه این منطقه موظف بدانیم.

وی اضافه کرد: روستاهای محروم بسیار زیادی در چالدران وجود دارد که می‌توان با اقدامات عمرانی، آموزشی و فرهنگی در راستای توسعه آنها گام برداشت.

وی بیان کرد: یکی از راه‌های محرومیت‌زدایی از چالدران، استقلال تمام شهرستان‌های محروم در بخش حوزههای انتخابیه در انتخابات مجلس است.

سیدهادی طباطبایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به اهمیت فعالیت بسیج در پیشبرد اهداف اجتماعی کشور گفت: در حوزه اردوهای جهادی مهمترین هدف بسیج دانشجویی سازندگی در مناطق محروم است که در این راستا چالدران می‌تواند بهترین گزینه باشد.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: برقراری عدالت در بخش سلامت یکی از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.

علی احمد آقاپور اظهار داشت: تربیت نیروهای جهادی برای نسل آینده مدیران کشور و گفتمان‌سازی روحیه جهادی برای گسترش آن درجامعه به ویژه قشر جوان کشور از دیگر اهداف برگزاری چنین برنامه های مهمی است.

وی افزود: برای درمان جمعیت هدف در شهرستان چالدران، بنیاد علوی بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال دارو تامین و در اختیار دانشگاه قرار داده است.

تیم ۸۰ نفری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی برای اجرای طرح غربالگری بیماری‌ها و همچنین ارائه خدمات پزشکی رایگان از امروز فعالیت خود را در روستاهای چالدران آغاز کردند.

این تیم به مدت ۱۰ روز در روستاهای چالدران حضور می‌یابد و خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه می‌کند.

دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و اتاق عمل در آن حضور دارند و در هشت روستای اصلی با پوشش ۲۴ روستای فرعی و جمعیت حدود سه هزار و ۵۰۰ نفری، خدمات درمانی خود را ارائه خواهند کرد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.