حجت پورفتحی روز سه شنبه در نشست خبری از تلاش برای به بهره‎‌برداری رساندن بیمارستان 540 تختخوابی کودکان تبریز خبر داد و افزود: بخشی از بیمارستان کودکان کنونی، فرسوده بوده و قابل استفاده نیست و با افتتاح بیمارستان جدید، تمامی بخش‌ها به ساختمان جدید منتقل می‎شود.
وی تعداد تخت‌های ویژه مراکز درمانی استان در سال 92 را 523 تخت اعلام کرد و گفت: تعداد تخت‌های ویژه در سال 97 به 824 عدد رسیده و رشد 57 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه با وجود 1600 بیمار دیالزی در استان، نسبت تخت به بیمار دیالیزی در استان ما یک به چهار و بالاتر از میانگین کشوری است، بیان کرد: تعداد تخت‌های دیالیز نیز نسبت به سال 92 رشد 74 درصدی داشته و به 349 تخت رسیده است.
وی از افزایش 10 درصدی پذیرش بیماران در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته، حدود 52 میلیارد تومان نیز به هفت استان مجاور از جمله ارومیه، کردستان، زنجان، اردبیل، خوی، خلخال و سراب ارائه خدمات کردیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه راه‌اندازی بخش پیوند کبد را از دیگر موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد و افزود: انجام شش پیوند موفقیت آمیز کبد و پنج پیوند موفقیت آمیز قلب و افزایش تعداد پیوند کلیه از مورد مرگ مغزی از دستاوردهای دانشگاه در زمینه درمان است.
وی اضافه کرد: سال گذشته از 122 مورد مرگ مغزی، تنها خانواده 22 نفر نسبت به اهدای عضو رضایت دادند و امیدواریم فرهنگ اهدای عضو تقویت شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تاسیس بیمارستانی 300 تختخوابی در شهر جدید سهند را تامین اجتماعی عهده‌دار شده بود، بیان کرد: در حالی که مجوز تاسیس بیمارستان برای شهر جدید سهند، صادر شده بود، کلنگ این بیمارستان در شهرک خاوران زده شد.
وی ادامه داد: احداث بیمارستان در این منطقه به شرطی برای اشخاص حقیقی مقدور است که 50 تا 100 تخت آن با تعرفه دولتی ارائه خدمات کند.
پورفتحی در ادامه با بیان اینکه موافق استفاده از کارتخوان در مطب‌ها هستیم، گفت: مردم نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، استفاده از این روش باعث کاهش آسیب‎هایی مانند دریافت زیرمیزی می‎شود، در راه اثبات زیرمیزی گرفتن به جایی نرسیده‎ایم و این مورد نیز مانند سایر آسیب‎ها گاهی اوقات اتفاق می‎افتد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش برای ساماندهی مراکز طب سنتی و عطاری‎ها خبر داد و افزود: هم اکنون دو مرکز مجوزدار در ساختمان بهاران و مرکز آموزشی درمانی اسدآبادی تبریز در این زمینه فعال هستند و تلاش می‎کنیم تا با بهره‎گیری از متخصصان طب سنتی دو مرکز مجاز دیگر ایجاد کنیم.
وی در پایان به بهره‌برداری از حدود 60 پروژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول ماه آتی اشاره و خاطرنشان کرد: افتتاح بخش بیماران مزمن روانی در آسایشگاه جزامیان تبریز بخشی از این پروژه‌هاست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که تفاوت‌ نرخ ارز دوباره پای گردشگران سلامت را به تبریز باز کرده است، گفت: ‎در سال 91 استقبال گردشگران سلامت جمهوری آذربایجان، نخجوان، عراق از حضور در تبریز بسیار خوب بود، اما در برهه‎ای برخی مولفه‌ها همچون برخورد مردم، پزشکان، رانندگان تاکسی و هتلداران باعث بی‌رغبتی گردشگران سلامت شد.
وی اظهار داشت: با وجود رقبای بسیار، یکی از راه‎های مقابله با تحریم‎ها جذب توریست به ویژه توریست سلامت است.
محمد رضا شیخ، مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست با بیان این که تعداد بیمارستان‎های دولتی، خصوصی و تحت نظارت ارگان‎های خاص در تبریز 43 مورد است، گفت: حدود 6 هزار موسسه و مطب مجوزدار نیز در حال فعالیت هستند و مردم می‌توانند شکایات خود در حوزه دارو و درمان را با تماس با سامانه 190 یا با نوشتن نامه مکتوب و تحویل به معاونت درمان دانشگاه، منعکس کنند.
3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.