رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان در این مراسم گفت: 444 بیمار تالاسمی، 300 بیمار هموفیلی، 803 بیمار دیابتی و 800 نفر بیمار ام اس در استان از خدمات دانشگاه بهره می گیرند.
عبدالرضا فاضل اظهارداشت: مرکز جامع بیماران خاص در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان مشاوره تخصصی و ویزیت بیماران خاص، خدمات مختلف مانند اندوسکوپی، نوار قلب و عضله، توانبخشی، دندانپزشکی و دارویی را ارایه می دهد.
مدیرعامل کانون بیماران هموفیلی ایران نیز از توجه وزارت بهداشت به 200 هزار بیمار خاص کشور قدردانی کرد و افتتاح مراکز جامع بیماران خاص را گامی مهم در راستای سلامت این افراد دانست.
احمد قویدل افزود: با وجود تحریم های تحمیل شده به کشور فعالیت وزارت بهداشت و درمان در حوزه بیماران خاص با توجه به هزینه های بالای درمان این گروه، باعث دلگرمی مردم می شود.
به گزارش ایرنا مراکز جامع بیماران خاص با هدف بهبود کیفیت زندگی این بیماران، کنترل و تجهیز گروه های هدف، به روز رسانی برنامه های درمانی، اجرای دستورالعمل های ابلاغی و تمرکز بر ارائه داروها ایجاد شده است.
40 بیماری خاص از جمله کلیوی، تالاسمی، هموفیلی MS و SMA از خدمات این مراکز در کشور بهره مند می شوند.
در این مراکز پنج خدمت اصلی بیماران خاص شامل معاینه، تحویل دارو، تزریق، دندانپزشکی و توانبخشی ارائه می شود و بیماران می‌توانند این خدمات را به صورت متمرکز دریافت کنند.
این اقدام از پراکندگی و مراجعه افراد به مراکز مختلف جلوگیری می‌کند، نظارت و حمایت از بیماران راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود و بیماران خاص هر حمایت و خدمتی را که تاکنون دریافت می کرده اند، به صورت متمرکز در مراکز جامع بیماران خاص دریافت می‌کنند.
3042/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.