دکتر رضا باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جراحی پیوند قلب هم اینک در سه دانشگاه علوم پزشکی شامل شهید بهشتی، تهران و مشهد انجام می شود.
وی ادامه داد: تاکنون چهل و هشت مورد عمل پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد با موفقیت صورت گرفته است.
رئیس تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 35 بیماری که در مشهد پیوند قلب شده اند هم اینک در سلامت کامل به سر می برند و بقیه فوت کرده اند. عدم مراقبتهای لازم بعد از عمل جراحی و رعایت نکردن رژیم غذایی در این زمینه تاثیرگذار بوده است.
وی میزان موفقیت پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را تا 70 درصد اعلام و بیان کرد: این میزان مطابق با استانداردهای جهانی است.
دکتر باقری افزود: آخرین جراحی پیوند قلب بر روی یک بیمار 49 ساله ساکن مشهد مبتلا به نارسایی قلبی انجام شد که قلب اهدایی از مرد 33 ساله دچار مرگ مغزی دریافت و در بیمارستان امام رضا مشهد(ع) به بیمار متقاضی پیوند زده شد.
این جراح فوق تخصص توراکس یکی از ویژگیهای منحصر به فرد تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد را کوتاه بودن مدت زمان 'اسکیمی'(وقفه در خون رسانی به عضو) به میزان کمتر از 60 دقیقه دانست که نشانگر سازماندهی مناسب تیم پیوند قلب است.
وی گفت: برای هر پیوند قلب از هنگام بستری بیمار تا ترخیص حدود 100 نفر اعم از پزشک، پرستار، کادر درمانی و پشتیبانی حضور دارند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور 9 هزار دانشجو و 21 هزار کارمند بهداشتی و درمانی دارد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.