قادر درویشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این تعداد خانوار، ۵۶۰ خانوار مستاجر بوده و ۱۷۰ خانوار دیگر نیز در مسکن کلنگی سکونت دارند.

وی افزود: سالانه از محل بودجه کمیته امداد حضرت امام (ره)، تنها برای ۱۲ مورد اعتبار احداث و یا خرید تخصیص پیدا می‌کند که بر اساس اولویت‌های مدنظر کمیته امداد اقدام می‌شود.

وی این اولویت‌ها را شامل زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای چند یتیم، مردان سرپرست خانوارهای شهری بیمار و دارای چهار نفر عائله و خانوارهای روستایی دارای سه نفر عائله عنوان کرد و ادامه داد: با این وضعیت، هر سال برای تعدادی از خانوارها امکان احداث، خرید یا بازسازی مسکن وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته از محل اعتبارهای ویژه سفر رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به بوکان ۵۱ واحد مسکن مددجویی احداث و یا خریداری شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان با دعوت از خیران برای مشارکت در احداث مسکن برای مددجویان نیز گفت: کمک‌های مردمی خیران برای امر مسکن تنها برای خانواده‌های دارای ایتام انجام می‌شود و انتخاب خانواده هم به انتخاب خیران انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز هفت واحد مسکن مددجویی در شهر برای مددجویان احداث و خریداری شده و ۱۳ واحد مسکن نیازمندان روستایی نیز با مشارکت سپاه در حال احداث است. 

در بوکان پنج هزار و ۵۵۶ خانوار با جمعیت ۱۱ هزار و ۷۵۳ نفر وجود دارد که زیرحمایت این نهاد قرار دارند.

بوکان ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است و در شمار یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کشور قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.