ماموستا ابراهیم سرخابی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبلغان دینی، علما، روحانیان و پژوهشگران دینی با حضور گسترده در فضای مجازی به بیان اشترکات امت اسلام اقدام کرده و با شفاف‌سازی و پاسخ‌های منطقی فرصت تفرقه‌افکنی را از دشمنان بگیرند و اطلاعات صحیحی به نسل جوان بدهند.

وی اظهار داشت: امروز دشمن در گام بعدی تفرفه‌افکنی، نسل جوان را نشانه گرفته است و به همین دلیل با دشمنان یاری گرفتن از فضای مجازی و اطلاع از حضور نسل امروز در این فضا به تزریق تفکر دروغین به جوانان اقدام کرده و سعی می‌کنند از این طریق بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند.

وی ادامه داد: نمی‌توان نسبت به فضای مجازی بی‌تفاوت بود زیرا آسیبی که فضای مجازی می‌تواند به جامعه بزند به مراتب بیشتر و قوی‌تر از سایر آسیب‌هاست.

ماموستا سرخابی تاکید کرد: مسوولان مربوطه باید با کسانیکه در فضای مجازی به نفع استکبار جهانی به ویژه آمریکا و به ضرر امت اسلام فعالیت می‌کنند، برخورد قاطعی داشته باشند.

امام جمعه موقت اهل سنت نقده به ضرورت وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: وحدت متن دین است و بی‌توجهی به این مهم باعث ایجاد شکاف میان ملت مسلمان می‌شود و زمینه را برای نفوذ بدخواهان انقلاب و نظام فراهم می‌کند.

ماموستا سرخابی بیان کرد: استکبار جهانی به انتظار نشسته است تا با کمرنگ شدن وحدت مسلمانان به سرزمین‌های آنان تجاوز کرده و مردمانش را اسیر و دارای‌هایشان را غارت کند بنابراین جامعه اسلامی حفظ وحدت را باید در اولویت قرار دهد.

وی هفته وحدت را ابتکار بی‌نظیر امام راحل عنوان کرد و گفت: این ابتکار معمار کبیر انقلاب در حقیقت احیای سنت نبی مکرم اسلام در امر دعوت به وحدت و همبستگی است.

وی به اشترکات بین شیعه و سنی اشاره کرد و افزود: نباید مسایل جزئی بهانه‌ای برای اختلاف باشد زیرا اشترکات مسلمانان بیشتر از اختلاف‌های جزئی آنان است چنانکه قرآن کریم، نبی مکرم اسلام، روزه، معاد، نماز و حج از جمله این اشتراکات به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت اهل سنت نقده گفت: امروزه برخی‌ها نامیده شدن دو روز به عنوان میلاد پیامبر اسلام(ص) از سوی اهل تشیع و تسنن را نشانه می‌گیرند و سعی می‌کنند از این روزنه نیز برای اختلاف‌افکنی وارد شوند اما برگزاری باشکوه هفته وحدت جواب دندان‌شکنی برای آنان خواهد بود.

۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به پیشنهاد معمار کبیر انقلاب اسلامی در تقویم جمهوری اسلامی هفته وحدت نامگذاری شده است و هرساله دلسوزان این نظام مقدس از فرصت هفته وحدت برای تحکیم آن و بیان اشتراکات اهل تشیع و تسنن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.