محمدمهدی شهریاری  روز سه‌شنبه در آیین بهره برداری از نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی سردشت اظهار داشت: آهنگ توسعه آذربایجان‌غربی در دولت تدبیر و امید سرعت گرفته و هم اکنون این استان در انتهای جدول توسعه نیافتگی کشور قرار ندارد.

وی افزود: این استان در ۲ فصل گذشته در زمینه فضای کسب و کار در کشور رتبه نخست کشوری را داشت و در زمینه صادرات غیرنفتی رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: این استان دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی بوده و با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان دارای مرز مشترک بوده و دایر شدن پایانه‌های مرزی در استان باعث رونق اقتصادی شده است.

شهریاری گفت: آذربایجان‌غربی رنگین کمانی از اقوام مختلف بوده و در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس، شهدای بزرگی را تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: این استان با وجود تلاش‌های صورت گرفته باز هم برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته نیازمند توجه بوده و لازم است در بودجه، ردیف ویژه‌ای برای جبران عقب ماندگی‌ها اتخاذ شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مردم سردشت در طول دوران جنگ تحمیلی رشادت‌ها و ایثارگری‌های زیادی برای انقلاب اسلامی انجام دادند.

رسول خضری افزود: لازم است اکنون و با توجه به جاذبه گردشگری در شهرهای سردشت و پیرانشهر نخستین منطقه آزاد گردشگری صلح در این منطقه که نخستین قربانی تسلیحات شیمیایی جهان است، دایر شود.

وی اظهار داشت: با راه اندازی سد سردشت برخی از روستاهای این منطقه تخریب و زیر آب مدفون شده است که لازم است این روستاها که در واقع بخشی از فرهنگ این منطقه هستند دوباره در مکان جدیدی احداث شوند.

سد سردشت که این نیروگاه برروی آن احداث شده در ۱۵ کیلومتری این شهرستان و برروی رودخانه زاب کوچک ساخته شده و هدف از اجرای آن، بهره‌برداری از ظرفیت برق‌آبی این رودخانه است.

امروز «علی‌ لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و «رضا اردکانیان» وزیر نیرو علاوه بر نیروگاه سردشت، طرح فاضلاب گلمان ارومیه، تصفیه‌خانه آب مهاباد و سامانه فاضلاب پلدشت را نیز افتتاح می‌کنند.

برای سه طرح حوزه آب و فاضلاب شهری شامل طرح فاضلاب گلمان ارومیه، تصفیه خانه آب مهاباد و سامانه فاضلاب پلدشت بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اس‏لامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.