سردار محمدحسین آل اسحاق روز یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه پدافند غیر عامل مازندران در ساری با اظهار این که موضوع زیستی و انسانی به طور کلی تهدیدات جدی کشور محسوب می شود، افزود: خیلی بد است که پس از ۴۰ سال از انقلاب  حتی واکسن حیوانات را همچنان وارد  کنیم و این قابل قبول نیست.

وی از ایجاد لایه‌های پدافند غیرعامل در بیشتر  بخش‌های زیربنایی کشور خبر داد و تاکید کرد: به همین خاطر به رغم حملات زیاد شمنان تاکنون آسیب پذیری نداشته ایم و ضروری است پدافند غیرعامل در بخش های باقی مانده زیرساخت های کشور هم ایجاد و تقویت شود.

آل اسحاق گفت : اگر چه امروز دشمن با توجه به پیشرفت هایی که داشته ایم در سطح پائینی از قدرت تهدید کنندگی قرار دارد ، ولی باید به این موضوع به صورت جدی توجه کنیم که دشمن یک لحضه از پیشرفت های ما غافل نیست.

وی افزود : اگرچه در هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین در عرصه دفاعی پس از  آن به موفقیت ها و پیروزی های قابل توجه رسیده ایم که مدیون مقاومت و ایستادگی مردم و رهنمود های امام (ره) و رهبری هستیم ، ولی باید به این نکته توجه کنیم که دشمن منتظر یک لحظه غفلت ما است تا ضربه بزند.

معاون پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر این نکته که امروز کشور با تهدیدات نوین ، پیچیده و ترکیبی مواجه است ، توضیح داد: فعالیت های قرارگاه زیستی ، سایبری ، شیمیایی ، پرتوی ، کالبدی و قرارگاه مردم محور پدافند غیر عامل در همه استان های کشور باید با جدیدیت کار کند چرا که امروز با ترکیب این تهدیدات مواجهیم که مقابله آن هم سخت است.

وی انرژی پاک و برگرفته از فکر و ایده جوانان به عنوان انرژی هسته ای را مهم ترین دستاورد پدافند غیرعامل توصیف کرد و گفت : لذا هر چقدر معارف پدافند غیرعامل در سطح دانشگاه و مراکز پژوهشی توسعه پیدا می کند، تهدیدات نیز پیچیده تر و گستره تر می شود و به همین دلیل دشمن منتظر غفلت ما است.

آل اسحاق رصد و پایش تهدیدات در استان های کشور را مهم و ضروری دانست و تاکید کرد : منابع انسانی و  زیر ساخت ها باید طوری باشد تا با هر نوع تهدیدات قبل از وقوع و یا نهایتا در شروع آن مقابله شود.

وی توضیح داد: روزی در تعطیلات عید تهدیدات بانکی و سایبری  همه مسئولان ارشد کشور را به زحمت می انداخت ، اما  اما امروز مشکلی نداریم ولی نباید غفلت کنیم.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور مصون سازی تمام زیر ساخت های  کشور را از اهداف اولیه پدافند غیرعامل برشمرد و گفت : تمامی استان ها باید به موضوع توجه جدی داشته باشند و حداقل باید همه نیازهای خدماتی مردم از جمله آب ، برق ، گاز ، اسکان اضطراری ، بهداشت و درمان در زمان بحران مهیا باشد.

وی تمرین و رزمایش پدافند غیرعامل را هم ضروری دانست و افزود : مولد انرژی نیاز اولیه زیرساختی پدافند غیرعامل حیاتی محسوب می شود.

معاون هماهنگ کننده سازمان پدافند غیر عامل کشور صیانت از اعتقادات ، فکر و تلاش مردم در محیط کسب و کار و زندگی را هم از اهداف سازمان پدافند غیرعامل برشمرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.