هوشنگ عطا پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ایران مردمی است و تنها با تکیه بر رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و پشتوانه مردمی به پیروزی رسید.
وی بیان کرد: این انقلاب به هیچ یک از قدرت های شرق و غرب و بلوک های چپ مارکسیستی و راست سرمایه داری وابستگی ندارد بلکه جوشش عزم ملی برای آزادی از اسارت و نفوذ قدرت های خارجی و استقلال و آزادی محسوب می شود و به همین دلیل هم در کوران حوادث بعد از انقلاب اسلامی و در برابر توطئه های قدرت های شرق و غرب هم با تکیه بر همین پشتوانه مردمی پایدار ماند.
وی ادامه داد: اکثر انقلاب های قرن بیستم الگوبرداری از انقلاب کمونیسم شوروی سابق یا کودتاهای نیروهای وابسته به غرب بود و به همین دلیل هم بعد از مدت کوتاهی این تحولات فرو ماند و مسخ شد ولی انقلاب اسلامی ایران به دلیل تکیه گاه مردمی به ثبات رسید.
مدیرکل سابق امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: تحلیل گران غربی تصور می کردند که با ایجاد موانع و تحمیل هزینه های سیاسی و اقتصادی به مردم به ویژه از طریق جنگ تحمیلی و تحریم های شدید می توانند آنان را از نظام و رهبری جدا کنند زیرا در سایر جوامع و کشورهای وابسته این تجربه را داشتند که فشار اقتصادی می تواند به فروپاشی سیاسی منجر شود.
وی ادامه داد: مردم ایران به دلیل حاکمیت ارزش های اسلامی و روح دینی حاکم بر انقلاب و با وجود انواع دسیسه ها و دشمنی های استکبار جهانی در حوزه منافع ملی همواره در پشت مسوولان و رهبری قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: ملت ایران نعمت استقلال و آزادی را بر هر سختی و مشکل اقتصادی ترجیح داده اند و اگر غیر از این بود و مردم ایران نگاه صرفا مادی به سیاست و انقلاب اسلامی داشتند، این انقلاب به چهل سالگی نمی رسید.
این روزنامه نگار اضافه کرد: مردم ایران با وجود بسیاری از نارسایی ها و مشکلات، گوهر استقلال و آزادی را بیش از گذشته پاس داشتند و با غرور و سربلندی از عزت و اقتدار ملی حمایت و دفاع کردند.
عطاپور به دستاوردهای 40 ساله انقلاب اشاره کرد و گفت: شاخص ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران که همچنان منشا و سرچشمه پایان ناپذیر مقاومت و ایستادگی مردم ایران در برابر توطئه های دشمنان به شمار می رود « استقلال» است؛ مردم ایران از روزگاری که طعم شیرین استقلال از دولت های غرب و شرق را چشیده اند و خود را حاکم مقدرات خود دیده اند، این گوهر ذیقیمت را چون آب حیات مایه آبادانی و پیشرفت واقعی کشور می دانند و این نعمت را که محصول انقلاب اسلامی است، پاس می دارند.
وی افزود: سایر دستاوردها و پیشرفت های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی در ذیل استقلال و وابسته نبودن به قدرت های استکباری قرار می گیرد زیرا کشورهایی به پیشرفت واقعی رسیده اند که با اتکا به توان داخلی و منابع انسانی خود به تولید ثروت از دانش اقدام کرده اند.
کارشناس مسایل اجتماعی اظهار داشت: اولین پیش نیاز توسعه پایدار ملی، استقلال و قطع وابستگی است و این میوه ی بهشتی را انقلاب اسلامی در سایه خون شهدا و فداکاری مردم ایران و توجهات خداوند متعال به مردم ایران ارزانی داد.
به گزارش ایرنا انقلاب اسلامی ایران امسال پس از طی فراز و ‌نشیب های فراوان و ‌پشت سرگذاشتن بحران های مختلف به پشتوانه هدایت های رهبری و ملت شجاع ایران قدم در چهل سالگی خود می گذارد؛ مرحله ایی که برای دشمنان داخلی و خارجی غیرقابل باور و ‌تحمل است.
3072/8135‌
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.