سروان پاسدار حامد عباسیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاروان شامل دانش‌آموزان دختر است که با استفاده از ۱۲ دستگاه مینی‌بوس در قالب اردوی یک‌روزه راهیان نور عازم منطقه عملیاتی واقع در ارتفاعات «قراول‌خانه» روستای «هولاسو» از توابع این شهرستان شدند.

وی ادامه داد: در روزهای آینده نیز بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز پسر پایه دهم دوره متوسطه دوم در قالب یک کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی این شهرستان اعزام خواهند شد.

وی اضافه کرد: کاروان‌های راهیان نور که بزرگترین عملیات فرهنگی کشور محسوب می‌شود، نقطه‌ای برای تقابل با تهاجم فرهنگی دشمنان و نشان‌دادن دلاورمردی‌ها، ایثارگری‌ها، رشادت و شجاعت‌های رزمندگان اسلام است.  

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «امروز شما دانش‌آموزان باید امید ضدانقلاب را مبدل به یاس کنید»، گفت: این مهم تنها در سایه نهادینه شدن فرهنگ بسیج در بین نسل جوان و تلاش دانش‌اموزان برای دستیابی به قله‌های علمی، ورزشی و فرهنگی در سراسر جهان میسر می‌شود.

قرائت نامه شهدا و بیان خاطرات رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های کاروان راهیان نور این شهرستان در این اردوی یکروزه است.

شاهین‌دژ از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده و دارای ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز با ۱۷۹ واحد آموزشی است؛ این شهرستان ۵۵۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در سال گذشته نیز از این شهرستان در قالب کاروان راهیان نور ۹۰۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی  اعزام شده بودند.

آذربایجان‌غربی جزء استان‌های مقصد برای کاروان‌های راهیان نور شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان موجب شده تا سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استان‌های همجوار آذربایجان‌غربی از مناطق عملیاتی این استان بازدید کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.