فیصل رسولی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمعیت ۲۴۵ هزار نفری این شهرستان، ۱۴۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت و مابقی تحت پوشش صندوق‌های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و صدا و سیما قرار دارند. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین بیمه شده این شهرستان عضو صندوق روستاییان هستند، اضافه کرد: بیش از ۷۳ هزار نفر از این تعداد بیمه شده را روستاییان، ۴۷ هزار نفر بیمه سلامت، ۱۳ هزار نفر را کارمندان ادارات و نهادهای دولتی، سه هزار و ۴۲۰ نفر بیمه صندوق بیمه ایرانیان و مابقی را سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: ۳۱۱ نفر از مهاباد تحت عنوان بیماران خاص ( هموفیلی، ام.اس، پیوند کلیه و دیالیز ) تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تمام هزینه‌های درمانی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

رسولی اضافه کرد: ماهانه بیش از ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات بیمه سلامت برای تامین هزینه‌های خدمات اورژانسی، بستری و تامین دارو بیماران در مهاباد پرداخت می‌شود و تمامی مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های این شهرستان تا پایان تیرماه ۱۳۹۸ پرداخت شده است.

رییس بیمه سلامت مهاباد با بیان اینکه ماهانه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ مورد خدمات ثبت نام، تمدید و تعویض دفترچه بیمه سلامت به شهروندان مهابادی ارایه می‌شود، گفت: سه دفتر پیشخوان سلامت نیز در سطح شهر کار خدمات ثبت‌نام، تعویض و صدور دفترچه بیمه سلامت را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به همکاری بیمه سلامت با تمام داروخانه‌های مهاباد گفت: بیمه سلامت با ۲۸ واحد داروخانه این شهرستان در تامین داروی موردنیاز بیمه‌شدگان نیز همکاری دارد و دارندگان بیمه سلامت می‌توانند در درمانگاه‌های «خاتم‌الانبیا»، «خودکفایی» و «مهر» با تعرفه دولتی خدمات پزشکی دریافت کنند.

وی در خصوص اجرای طرح نسخه الکترونیکی نیز گفت: این طرح نیز به زودی در مهاباد اجرایی می‌شود و با اجرایی شدن آن نیازی نیست که بیماران دفترچه درمانی خود را هنگام مراجعه به پزشک همراه داشته باشند.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد با اشاره به اینکه با اجرای طرح بیمه اجباری از ۱۴ آبان امسال افزود: با اجرای این طرح افرادی که تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند در صورت داشتن شرایط لازم به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

وی اظهار داشت: خانوارهایی که فاقد بیمه هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه رفاهی و در صورتی که شامل سه دهک اول جامعه باشند، به صورت رایگان بیمه سلامت ایرانیان را دریافت کنند و دهک چهارم جامعه نیز تنها با پرداخت ۵۰ درصد هزینه بیمه، می‌توانند از مزایای استفاده از آن بهره‌مند شوند.

مهاباد دارای ۲۳۷ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد بیش از ۱۶۰ هزار نفر در شهر و مابقی در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.