به گزارش ایرنا، این دیدار به عنوان هفتمین مسابقه از رقابت‌های مقدماتی ۲۰۱۹ قهرمانی آسیا در منطقه جنوب و مرکز این قاره امروز با حضور نزدیک به ۲۰۰ تماشاگر در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد.

تیم افغانستان که اغلب از بازیکنان ایرانی‌الاصل بهره می‌برد و امید صعود به مرحله نهایی را پس از پیروزی روز گذشته تیم ملی قرقیزستان مقابل ترکمنستان از دست داده بود امروز در حالی به مصاف تیم ضعیف نپال رفت که بازیکنانش از نظر روحی و روانی انگیزه‌ چندانی برای بازی نداشتند زیرا این دیدار برای آنها نوعی بازی دوستانه محسوب می‌شد.

تیم نپال در نیمه نخست، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت به طوری که تا دقایق پایانی این نیمه با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ بازی را  ادامه می‌داد ولی در نهایت با به ثمر رسیدن گل سوم افغانستان، امید بازیکنان نپال به یاس تبدیل شد.

در نیمه دوم بازیکنان افغانستان برتری خود را به حریف نپالی دیکته کرده و توانستند با به ثمر رساندن سه گل دیگر پیروز میدان شوند.

در این مسابقه «محسن رضایی» در دقیقه ۲، «سیدحسین موسوی» در دقایق ۱۲ و ۴۰، «اکبر کاظمی» در دقیقه ۱۷، «مهدی هاشمی» در دقیقه ۲۷ و «فرزاد محمودی» در دقیقه ۳۶ برای افغانستانگلزنی کردند و گل‌های تیم نپال نیز توسط «عادل حمید» در دقیقه ۶ و «مانی کومارلاما» در دقیقه ۱۶ به ثمر رسید.
قضاوت این دیدار را « واهیو ویساکسونو» از کشور اندونزی بر عهده داشت، این داور « سوراج گورانگ» از تیم ملی نپال را با نشان دادن کارت زرد جریمه کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال مردان آسیا با حضور تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال، افغانستان، ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در ارومیه در حال برگزاری است.

طبق قرعه‌کشی تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال و افغانستان در گروه اول و تیم‌های ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در گروه دوم به رقابت می‌پردازند.

روز چهارشنبه در نخستین روز این مسابقات از ساعت ۱۳ /اول آبان‌ماه/ تاجیکستان با ۶ گل نپال را شکست داد، ازبکستان با نتیجه ۶ بر ۲ افغانستان را از پیش رو برداشت و تیم ملی ایران با چهار گل ترکمنستان را مغلوب کرد.

روز پنج‌شنبه /دوم آبان ماه/ نیز تاجیکستان با نتیجه ۵ بر ۲ افغانستان را برد و به دور بعدی صعود کرد، تیم ملی ازبکستان ۴ بر یک نپال را شکست داد و دیدار تیم های ترکمنستان و قرقیزستان نیز با نتیجه سه بر ۲ به نفع قرقیزها به پایان رسید.

امروز جمعه /سوم آبان/ در روز پایانی دور مقدماتی،  پس از دیدار نپال با افغانستان، تیم های ازبکستان با تاجیکستان از ساعت ۱۵:۳۰ و قرقیزستان با ایران ساعت ۱۸ دیدار خواهند کرد.

پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۰ مردان آسیا که اسفند امسال در کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد را کسب می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.