به گزارش ایرنا، این دیدار به عنوان چهارمین مسابقه رقابت‌های مقدماتی ۲۰۲۰ قهرمانی آسیا در منطقه جنوب و مرکز این قاره با حضور نزدیک به ۲۰۰ تماشاگر در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شد.

نیمه نخست این مسابقات با نتیجه ۲ بر یک به سود افغانستان به پایان رسید ولی در نیمه دوم تیم تاجیکستان برتری خود را به رخ حریف کشاند و توانست با به ثمر رساندن سه گل در مقابل تک گل افغانستان نتیجه را به سود خود تغییر دهد.

تیم ملی افغانستان در اغلب دقایق این دیدار برای جبران گل‌های خورده از سیستم پنج صفر استفاده کرد ولی این تاکتیک نیز راه به جایی نبرد و بازیکنان این تیم در ضربات نهایی تجربه و دقت لازم را نداشتند.

در این دیدار که با حضور تماشاگران هر ۲ کشور و به قضاوت «مایکت یوتاکون» از تایلند در شهر ارومیه برگزار شد، «پرویز رخمتوف» در دقیقه ۷، «رستم حمیداوف» در دقیقه ۲۴، «دلشاد سلام‌اف» در دقیقه ۲۷ و «شاوگات هالیموف» در دقایق ۳۰ و ۳۹ برای تاجیکستان گل زدند.

برای تیم ملی افغانستان که از حضور چند بازیکن ایرانی الاصل بهره می‌برد، «سیدحسین موسوی» در دقیقه ۲ و «علی فیاض» در دقیقه ۱۵ گلزنی کردند.

 ضمن اینکه «مهدی هاشمی و مهدی نوروزی» از افغانستان و «علی‌کولوف مورودولو و محمدجون شاریپوف» از تاجیکستان از داور این دیدار کارت زرد دریافت کردند.

مرحله مقدماتی مسابقات فوتسال مردان آسیا از امروز /چهارشنبه/ تا سوم آبان ماه امسال با حضور تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال، افغانستان، ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در ارومیه برگزار می‌شود.

طبق قرعه‌کشی تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، نپال و افغانستان در گروه اول و تیم‌های ایران، قرقیزستان و ترکمنستان در گروه دوم به رقابت می‌پردازند.

در نخستین روز این مسابقات از ساعت ۱۳ امروز چهارشنبه/اول آبان‌ماه/ تاجیکستان با ۶ گل نپال را شکست داد، ازبکستان با نتیجه ۶ بر ۲ افغانستان را از پیش رو برداشت و تیم ملی ایران با چهار گل ترکمنستان را مغلوب کرد.

ساعت ۱۳ روز پنج‌شنبه دوم آبان‌ماه افغانستان با تاجیکستان، نپال با ازبکستان ساعت ۱۵:۳۰ و قرقیزستان با ترکمنستان ساعت ۱۸ رقابت می‌کنند و در روز پایانی دور مقدماتی، جمعه /سوم آبان/ نپال با افغانستان ساعت ۱۳، ازبکستان با تاجیکستان ساعت ۱۵:۳۰ و قرقیزستان با ایران ساعت ۱۸ دیدار خواهند کرد.

پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۰ مردان آسیا که اسفند امسال در کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد را کسب می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.