سید محسن حمزه‌لو روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکل بافت‌های هدف بازآفرینی شهری تنها با استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی قابل حل است و باید با توجه به توان‌ محلی به حل مشکلات و معضلات شهری پرداخت.

وی ادامه داد: تمامی طرح‌های اجرایی حوزه مسکن، بازآفرینی شهری پایدار، واگذاری اراضی در راستای تامین اقشار ویژه و طرح تامین مسکن «یکم» شامل طرح اقدام ملی مسکن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این استان با هدف ساخت حدود ۲۱ هزار واحد مسکونی آغاز شده، بیان کرد: عملیات نقشه‌برداری اراضی مورد نظر برای اجرای این طرح به اتمام رسیده و در مرحله بعد برای عملیات آماده‌سازی و مشارکت انبوه‌سازان و تعاونی‌های مسکن فراخوان عمومی داده می‌شود.

وی اضافه کرد: واگذاری اراضی در این طرح به شکل گروهی امکان‌پذیر بوده و اجرای طرح اقدام ملی مسکن زمینه‌ساز رونق بازار مسکن و مشارکت بخش خصوصی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای تامین اراضی مورد نیاز اجرای این طرح از ظرفیت‌های منابع طبیعی استفاده شده و همچنین اراضی مازاد تحت مالکیت دستگاه‌های اجرایی آزادسازی می‌شود.

حمزه‌لو اظهار داشت: نگاه دولت تامین مسکن و ایجاد سرپناه برای اسکان محرومان است و بر این اساس در مناطقی که خدمات زیربنایی و زمین آماده وجود دارد، اجرای طرح اقدام ملی می‌تواند موثر باشد.

وی تاکید کرد: در اجرای «طرح اقدام ملی مسکن» بنیادمسکن، راه و شهرسازی و بانک مسکن مشارکت دارند.

طرح اقدام ملی اواخر سال گذشته به تأیید رئیس جمهوری رسید و عملیات ساخت خانه‌ها در سال جدید آغاز شد.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید احداث گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.