محسن خادمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از بامداد امروز به دلیل وجود مه غلیظ در بسیاری از محورهای مواصلاتی این شهرستان به ویژه در گردنه‌ها، دید افقی به شدت کاهش یافته است.

وی گفت: این مقیاس در زمان حاضر در گردنه‌ «جواله‌ره‌شان» محور مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ»  محور مهاباد - بوکان (جاده برهان) به کمتر از ۳۰ متر رسیده است.

وی با بیان اینکه دید افقی در گردنه «به‌رده‌ره‌شان» در محور مهاباد - میاندوآب نیز به کمتر از ۵۰ متر کاهش یافته است، اضافه کرد: هم اکنون در تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان شاهد بارش باران هستیم.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد افزود: با توجه به اینکه این مه غلیظ با بارش باران نیز همراه است، تردد در این گردنه‌ها را با مشکلاتی مواجه کرده است که عوامل راهداری در این محورها برای تسهیل عبور خودروها و کمک به مسافران حضور دارند.

خادمی گفت: با توجه کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها،  رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی در خصوص انباشت نمک و ماسه در گردنه‌های مهاباد نیز اظهار کرد: هم‌اکنون سه هزار تُن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های «کله‌گاوی»، «کیتکه»، «قره‌بلاغ» و راهدارخانه مرکزی به عنوان سهمیه یک ماهه انباشت شده و سهمیه زمستانی نیز به زودی به راهدارخانه‌ها منتقل می‌شود.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

براساس اعلام اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی با ورود سامانه بارشی از ابتدای هفته جاری به منطقه، بارش باران در بیشتر مناطق استان شروع شده و بررسی‌ نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم بارش‌ها تا پایان هفته در استان است که بعد از ظهر و شب‌ها بر شدت بارش افزوده‌ می‌شود.

در شبانه‌روز گذشته ۱۰ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شده و این شهرستان پرباران‌ترین شهر استان در این مدت بود.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.