رضا مسافر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۱۷ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری، ۲ پایگاه ثابت کوهستان و یک پایگاه موقت امداد هوایی در این مدت فعال است.

وی ادامه داد: در صورت نیاز نیز هفت پایگاه دیگر در مکان‌های مورد نیاز راه‌اندازی می‌شود تا در صورت بروز حادثه و مشکل در مسیرهای ارتباطی به مسافران امدادرسانی کنند.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۱۵۰ نجات‌گر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی در پایگاه‌های امداد و نجات به طور روزانه آماده باش هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: آمبولانس، خودرو نجات، خودرو امدادی و یک فروند بالگرد در پایگاه‌های استانی استان قرار دارد.

وی گفت: همه روزه پنج نفر نجاتگر و یک راننده به همراه یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل امدادی و ست نجات در پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای آماده ارائه خدمات هستند.

وی ادامه داد: امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه‌ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی وغذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال احمر در این پایگاه‌ها به مسافران ارائه می‌کند.

اطلاع رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکارو پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث جاده‌ای از جمله اهداف این سازمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.