اسماعیل فرحناک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظام پرستاری شهرهای شاهین‌دژ و تکاب برای علاقمندان به یادگیری نسخه‌خوانی و کار در داروخانه‌ها دوره ۲۰ روزه نسخه‌خوانی را در بیمارستان شهید راثی شاهین‌دژ برگزار می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند برای ثبت نام در این دوره به دفتر هیات مدیره نظام پرستاری واقع در بیمارستان شهید راثی شاهین‌دژ با به همراه داشتن مدارک شخصی اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: برای این دوره‌ها شرایط سنی و محدودیت خاصی در نظر گرفته نشده است و شرکت‌کنندگان می‌توانند تا تاریخ دهم آبانماه اقدام به ثبت‌نام کنند.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ بیان کرد: به شرکت‌کنندگان در این دوره که با موفقیت آن را سپری کنند گواهینامه معتبر از سوی شبکه بهداشت و درمان اعطا می‌شود. 

«فرحناک»، آشنایی و توانمندسازی فراگیران در زمینه نسخه خوانی دارو در داروخانه را از اهداف این دوره عنوان کرد و اظهار داشت: ناخوانا بودن نسخه‌ها علاوه بر کاهش سرعت عمل نسخه‌پیچ‌ها در داروخانه‌ها در برخی موارد موجب اشتباه دادن دارو به بیمار و عوارض ناشی از مصرف غلط دارو شود.

ناخوانا بودن خط پزشکان، پیامدهای بسیار جدی به دنبال دارد؛ زیرا داروخانه‌ها از خواندن و تشخیص دقیق نسخه پزشک و ارایه داروی صحیح و درست به بیمار، عاجز می‌مانند و به همین علت سالانه هفت هزار نفر در جهان جان خود را به علت این اشتباه از دست می‌دهند.

شاهین‌دژ در جنوب آذربایجان‌غربی و 225 کیلومتری مرکز استان واقع شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.