رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس از عملیات موفقیت آمیز نجات جان مادر و نوزاد در منطقه صعب العبور روستای دلزی این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا جباری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: درپی مراجعه خانم باردار به مرکز خدمات جامع روستایی دلزی از توابع بخش کوهسار سلماس و بررسی پزشک و مامای حاضر در آن مرکز، اقدامات مراقبتی برروی این خانم باردار آغاز شد.

جباری بیان کرد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و عدم زمان کافی برای انتقال مادر باردار به بیمارستان ، زایمان در مرکز تسهیلات زایمانی همان روستا با موفقیت انجام شد و بعد از بهبود وضعیت بیمار،  مادر و نوزاد توسط اکیپ فوریتهای پزشکی به همراه کارشناس مامایی ستاد مرکز بهداشت اعزامی به آن روستا در سلامت کامل راس ساعت ۳ صبح تحویل بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس شدند.

وی افزود: از آنجا که اکثر مرگها و عوارض ناشی از بارداری و زایمان در حول و حوش زایمان اتفاق می افتد، بنابر این تامین شرایط لازم برای انجام زایمان ایمن در نظام ارائه خدمات، توجه به کیفیت خدمات ارائه شده برای مردم روستا و امکان تشخیص و ارجاع بموقع آنان در صورت بروز عوارض بارداری و زایمان از اولویتهای مهم در سیستم ارائه خدمات است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلماس تصریح کرد: در برخی از مراکز بهداشتی درمانی روستایی، که در مسیر طبیعی چند مرکز بهداشتی درمانی دیگر قرار گرفته باشد و گلوگاه عبور جمعیتی حدود 20هزار نفر تلقی شود، مشروط بر اینکه فاصله این محل تا نزدیکترین شهری که بیمارستان یا زایشگاه دارد (با استفاده از اتومبیل) از یک ساعت بیشتر باشد، می توان بخشی بنام تسهیلات زایمانی ضمیمه مرکز بهداشتی درمانی روستایی ایجاد کرد که باتوجهبه ویژگی های ذکر شده، یک مرکز تسهیلات زایمان در روستای دلزی سلماس راه اندازی شده و ارائه خدمات می کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.