سهراب حیدری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این زن باردار به علت بارش برف و کولاک و سخت گذر بودن مسیر روستا پس از 6 ساعت تلاش بی وقفه توسط گروه درمانی مرکز بهداشت و با همکاری راهداران این شهرستان به بیمارستان فاطمه زهرا (س) میاندوآب منتقل شد و هم اکنون تحت نظر پزشکان مربوطه در بخش زنان و زایمان قرار دارد.
وی از فراهم شدن مکان اسکان برای بانوان باردار روستاهای مناطق کوهستانی و سخت گذر این شهرستان خبر داد و گفت: این مکان ها در ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان فاطمه زهرا (س) ایجاد شده و به تمام امکانات رفاهی مجهز است.
حیدری با بیان اینکه اسامی زنان باردار در مناطق روستایی سخت گذر و برفگیر این شهرستان از قبل مشخص شده است، گفت: در روستاهای مناطق دورافتاده به ویژه در بخش «باروق» که در مواقع بارش برف، امکان تردد و رفت و آمد به آنها با مشکل مواجه می شود، زنانی که موعد زایمان آنها نزدیک شده باشد به این مکان منتقل می شوند.
وی با اشاره به اینکه در این مکان، مراقبت و خدمات لازم به بانوان باردار ارایه می شود، افزود: تمهیدات لازم برای همراه یا یکی از اعضای خانواده این بانوان باردار در این مکان ها نیز پیش بینی شده است.
حیدری گفت: با بارش برف و مسدود شدن راه های مواصلاتی امکان دسترسی بیماران به بیمارستان ها محدود می شود بنابراین برای اینکه از بروز خطر برای بانوان باردار جلوگیری شود، این امکان برای آنان فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، روستای گوزلوی قره داغ از توابع بخش باروق در 100 کیلومتری میاندوآب واقع شده است که با بارش برف راه دسترسی به این روستا بسته و موضوع تردد را برای اهالی آن مشکل می کند.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.