به گزارش ایرنا، مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این مواد غذایی شامل انواع مواد خوراکی است که به علت رعایت نکردن موارد 9 گانه بهداشتی از جمله تقلبی بودن، رعایت نکردن شرایط نگهداری، سپری شدن تاریخ مصرف و نداشتن مجوزهای بهداشتی درطول 6 ماه گذشته توقیف و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
اسماعیل فرحناک اظهار داشت: در نیمه دوم سال گذشته یکهزار و 860 مورد بازرسی از اصناف توسط بازرسان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان انجام و 13 تن انواع مواد غذایی غیربهداشتی به ارزش 700 میلیون ریال جمع آوری شده است.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی بیشتر مردم با مشخصات انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف و افزایش سطح آگاهی آنها در این زمینه عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه تا پایان هفته سلامت برای بازدید عموم دایر است.
فرحناک از شهروندان شاهین دژی خواست تا مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر و فروشگاه‌ های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد تشکیل دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید خریداری کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان شاهین دژ یا سامانه تلفن رایگان 190 به این واحد اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی های لازم را انجام دهند.
به گزارش ایرنا، هفته سلامت امسال از اول تا هفتم اردیبهشت با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» برگزار می شود.
شاهین دژ با 92 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 225 کیلومتری مرکز استان واقع است.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.