سعید خدایی روز  دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان چهار هزار و ۹۵۰ هکتار به صورت آبی و ۲۸ هزار و ۹۰۵ هکتار نیز به صورت دیم کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای کشت پاییزه امسال بذر گواهی و کود موردنیاز کشاورزان به مقدار کافی تامین شده، ادامه داد: با کشت این میزان اراضی برای سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود ۵۲ هزار تن گندم از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته هشت هزار تن کمتر است.

وی اضافه کرد: ارقامی مانند سرداری، اروم، زارع، پیشگام و برخی ارقام خارجی تست شده از جمله بذرهایی است که در این شهرستان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ اظهار داشت: در سال زراعی گذشته ۶۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید و ۲۴ هزار و ۵۶۴ تن از ان توسط مراکز خرید گندم به صورت تضمینی خریداری شد.

وی با بیان اینکه گندم خریداری شده ۴۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت، افزود: پایین بودن نرخ خرید تضمینی عمده دلیل استقبال کم گندم‌کاران برای فروش محصول خود به مراکز خرید بود.

خدایی تاکید کرد: کل طلب کشاورزان این شهرستان بابت تحویل گندم در سال زراعی گذشته پرداخت شده است.

در سال زراعی۱۳۹۷- ۱۳۹۸ نرخ خرید تضمینی گندم تحویلی کشاورزان پس از سنجش کیفیت و نمونه‌گیری رطوبت و با تعیین چهار درصد افت مفید، یک درصد افت غیرمفید و حداکثر ۱۴ درصد رطوبت، ۱۷ هزار ریال اعلام شده بود که این مبلغ رضایت کشاورزان را جلب نکرد و کشاورزان محصول خود را با حدود سه هزار ریال بالاتر در بازار آزاد به فروش می‌رساندند.

شاهین دژ دارای ۸۸ هزار هکتار از اراضی زراعی است که از این مقدار ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی کشت می‌شود.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.