«جواد زاهدی» روز دوشنبه در حاشیه دیدار و عیادت از کودکان بیمار ارومیه در بیمارستان شهید مطهری که با همراهی جمعی از مدیران فرهنگی استان انجام شد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز شادمانی جزو حلقه‌های گمشده‌ زندگی اغلب کودکان به ویژه کودکان بیمار محسوب می‌شود و مسئولان و خانواده‌ها نباید اجازه بدهند کودکان به سمت شادی‌های مجازی و توهم‌آور در فضای مجازی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه دیدار و عیادت از ۵۰  کودک بیمار ارومیه طی هفته کودک در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: دیدار از کودکان بستری در بیمارستان‌های استان همزمان با هفته کودک بیانگر این است که هیچ کودکی در این نهاد مورد غفلت و فراموشی قرار نمی‌گیرد.

به گزارش ایرنا در این دیدار تعدادی از اعضای دختر و پسر عضو کانون با حضور در بخش کودکان بیمارستان شهید مطهری ارومیه از کودکان بستری در بخش‌های مختلف این بیمارستان عیادت و از آنان دلجویی کردند.
اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری و مدیران فرهنگی استان در این آیین هدایایی از محصولات تولیدی کانون و نوشت‌افزار به کودکان بستری در بخش‌های عفونی، جراحی و انکولوژی بیمارستان مطهری اهدا کردند.
۱۳ تا ۱۹ مهرماه به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی ۳۲ عنوان برنامه‌ متنوع برای برگزاری در این روزها تدارک دیده است.

برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با شعار «آینده را باید ساخت» در ۲ بخش ویژه‌برنامه‌های کودکان و ویژه‌برنامه‌های مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین اجرا می‌شود.
برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی و نیازها و خواسته‌های کودکان، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، ایجاد فضای بانشاط برای کودکان، توجه به هویت ملی و حقوق کودک و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی از اهداف برگزاری هفته ملی کودک است.
برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی، برپایی مراسم و اهدای نشان آب‌بان به کودکان، برپایی آیین با عنوان از دعای باران تا نجات آب و دیدار کودکان با مسئولان شهرستانی از برنامه‌های هفته ملی کودک امسال است.

همچنین راه‌اندازی ٢ مرکز کانون زبان در شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ، اجرای برنامه‌های مختلف ادبی و فرهنگی در مناطق مختلف استان و در مناطق حاشیه‌ای و مدارس عشایری در این هفته برنامه‌ریزی شده است.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.