به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «محسن محمدی اصل» در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در شهرستان مرزی سردشت به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: این هفته یادآور حماسه رشادت، شهامت و از خودگذشتگی رزمندگان شجاع و دلیر ایران اسلامی در یک جنگ نابرابر است.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس برای ملت ایران تنها یک جنگ نبود بلکه دفاع از باورها، ایمان، خاک و وطن و یک جنگ اعتقادی و معنوی بود.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی با تکیه بر توانمندی‌های خود به خودکفایی رسیده و از توان بالای رزمی، دفاعی و قدرت ایستادگی در مقابل دشمنان برخوردار است.

وی با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران در واقع مقابله با کشورهایی با بیشترین تجهیزات نظامی بود گفت: انقلاب اسلامی ایران بسیاری از قدرت‌های جهانی را دچار چالش کرده و قدرت و اقتدار عظیم اسلام را به آنها نشان داد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که "جوانان امروز کمتر از جوانان دوران دفاع مقدس نیستند"، اضافه کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی ابرقدرت‌های شرق و غرب علیه ملت سربلند ایران بسیج شدند که در نهایت با ایستادگی و مقاومت مردم مومن و انقلابی کشورمان در رسیدن به اهدافشان ناکام ماندند.

سرهنگ محمدی‌ اصل اضافه کرد: امروز در هر کشوری بسیجیان با نام‌هایی همچون زینبیون از پاکستان، مدافعان وطن از سوریه، حیدریون از عراق، فاطمییون از افغانستان و مدافان حرم از ایران اسلامی، با جهان اسلام گره خورده‌است و این نشان دهنده نفوذ آرمان‌های انقلاب اسلامی در منطقه است.

وی بیان کرد: این نیروها با الهام گرفتن از انقلاب ایران با اتحاد و انسجام، اخوت و یکپارچگی با فرماندهی واحد و رهبری جهان اسلام، لرزه به اندام دشمنان انداخته و  آنها را به زانو درآورده‌اند.

شهرستان مرزی سردشت با تقدیم ۸۵۳ شهید به انقلاب و نظام با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهدا است.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد و این روز آغاز هفته دفاع مقدس است.

۷۵۶۲/۶۱۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.