به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین زادگان صبح امروز یکشنبه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح استان مازندران در ساری افزود: ایستادگی ، رشادت ، ایثار و همدلی هم از دیگر آموزه های مهم دفاع مقدس است که انقلاب اسلامی و آینده  این مرز و بوم را بیمه کرد.

وی با تاکید بر این نکته که نسل جوان  باید  با ارزش ها و آرمان ها و تاریخ دفاع مقدس آشنا شوند ، اظهار داشت:  برنامه های هفته دفاع مقدس باید همراه با جشن و نشاط مضاعف بین جوانان برگزار شود ، چرا که پیروزی در جنگ تحمیلی و نابرابر را باید هر سال با شور و جشن گسترش بدهیم.

 استاندار مازندران توضیح داد: هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران از سوی کشورهایی که بیشترین تجهیزات نظامی را داشته اند انجام شد ، چرا که انقلاب اسلامی بسیاری از قدرت های بزرگ را دچار چالش کرد و کشورهای استکبار با محوریت آمریکا نمی توانستند پیروزی انقلاب و صدور ارزش های آن را در منطقه تحمل کنند.

حسین زادگان با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا  کشور ایران را به عنوان ژاندارم منطقه از دست داد، گفت: به همین دلیل به سمت صدام و کشور عراق رفت  و جنگ تحمیلی را به راه انداخت.

استاندار مازندران  شرف، عزت  و استقلال امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون خون شهدا  دانست و ادامه داد:  امروز نیز با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و گوش به فرمان بودن همه ملت به ویژه سربازان و فرماندهان نیروهای مسلح ، شاهد مقاومت مقابل جنگ اقتصادی هستیم که با تحریم های سخت در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه دشمن در صدد است تا ملت را از راه ایستادگی خارج کند، گفت: مردم بدانند  ایمان و بصیرت همراه با تقویت اتحاد و همبستگی همواره کشور را نجات می دهد.

حسین زادگان با تاکید بر این نکته که  دفاع مقدس  دوران مظلومیت ایران اسلامی است ، اما امروز توان نظامی  و موشکی کشورمان به قدری است که همه دشمنان را به وحشت انداخته است ،گفت: اقتدار نظامی همراه با بصیرت و ایمان مردم، ایران اسلامی را قدرت برتر منطقه کرده است .

استاندار مازندران افزود: دشمنان در اشکال مختلف در صدد شکست نظام و مردم هستند ، زیرا ما به هیچ عنوان نمی خواهیم به  شرق و غرب وابسته باشیم .

وی به تهاجم فرهنگی به عنوان یک جنگ نرم و بسیار مخرب علیه ملت به ویژه جوانان ایران همراه با تحریم اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید همواره هوشیار باشیم.

رژه نیروهای مسلح  همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و سی و نهمین  سالروز ارتش جمهوری اسلامی با شرکت نیروهای نظامی ،انتظامی و بسیجی در ساری برگزار شد.

در این رژه یگان های نیروی زمینی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان مازندران و همچنین یگان های انتظامی و نیروهای بسیجی و مردمی استان از مقابل جایگاه رژه رفتند.
در حال حاضر نیروی هوایی بابلسر ، بخشی از پادگان شهید فرامرزی ساری وابسته به لشکر ۳۰ پیاده گرگان و دانشگاه علوم دریایی نوشهر ارتش جمهوری اسلامی در استان مازندران مستقر هستند.
بر اساس آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران ، یگان های ارتش جمهوری اسلامی استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس ۲هزار و ۸۵۰ شهید ، یکهزار و ۶۳۲ آزاده و ۲ هزار و ۹۵۰ جانباز تقدیم کشور کرده است.

۶۹۹۰/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.