سردار  مجتبی فدا روز پنجشنبه در نشست خبری تبیین برنامه های هفته دفاع مقدس، افزود: هشت سال دفاع مقدس ما با همدلی، وحدت، مدیریت هوشمند حضرت امام (ره) موجب شد امروز در منطقه و کل جهان اسلام به چنان ظرفیتی برسیم که سبک و شیوه دفاعی ما سرمشق ملت های مظلوم منطقه در مقابل استکبار شود.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آمادگی کامل به سر می برند، ادامه داد: امروز دست برتر برای ضربه متقابل برای ایران اسلامی فراهم شد که نمونه آن در هدف قرار دادن پهباد فوق پیشرفته امریکایی، توقف ناو متخلف اسکورت شده انگلیسی مشاهده می شود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در خصوص برنامه های این سپاه در هفته بسیج اظهارداشت: رژه نیروهای مسلح یکشنبه ۳۱ شهریور ۸ صبح برگزار و در همین روز نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس  و نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و بسیج با ۶۰ غرفه در باغ غدیر افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: رزمایش کربلای ۵ در شهرستان های لنجان، نجف آباد و شاهین شهر، اجرای ۴۰ سنگر مقاومت در ۴۰ میدان اصلی شهر با حضور و خاطره گویی راویان دفاع مقدس، گشت رضویون پنجشنبه چهارم مهرماه از جمله برنامه هایی است که در راستای برقراری امنیت پایدار اجرا خواهد شد.

سردار فدا برگزاری ۲۰۰ یادواره شهید را از جمله برنامه هایی این سپاه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و ادامه داد: برگزاری یادواره شهید حاج اکبر آقا بابایی در هرند با حضور سردار علی فدوی،  یادواره سرلشکر شهید گنجی فرمانده لشکر شهدای کردستان در زواره با حضور سرلشکر مصطفی ایزد،  یادواره سرداران و ۷۵۰ شهید لنجان و  یادواره شهید قجه ای در زرین شهر از جمله این یادواره هاست.

وی با بیان اینکه امسال از یک هزار و ۵۰۰ خانواده شهید در قالب طرح دیدار با دوست سرکشی خواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف از این دیدارها روحیه گرفتن از خانواده شهید، آشنا کردن جوانان  نوجوانان با روحیات دفاع مقدس و شهدا و انتقال این معارف به نسل های جوان بسیجی است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای ۳۲ شهید مدافع حرم و ۲۷ شهید مدافع وطن است، گفت: دانش آموزان کلاس اول این شهدا در روز اول مهر با حضور همکاران شهید تا مدرسه مشایعت می شوند

وی با اشاره به برنامه فرهنگی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: اجرای جشنواره فرهنگی و هنری در یک هزار و۲۰۰   مسجد، برگزاری ۵۰ محفل انس با قرآن با محوریت حلقه های صالحین، برپایی ۲۰ موکب هنری در گلزارهای شهدای سراسر استان، نواختن زنگ "مقاومت و جهاد امید آفرین" در واحدهای مقاومت دانش آموزی و رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب دفاع مقدس از جمله این برنامه هاست.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ برنامه تخصصی توسط ۲۱ قشر متخصص بسیج  در طول هفته بسیج با هدف خدمت رسانی به آحاد مردم اجرایی می شود، اضافه کرد: یکی از  برنامه های بسیج در راستای خدمت رسانی اجرای طرح مهر کریمانه با هدف کمک به خانواده های بی بضاعت است که در این راستا تا کنون ۱۱ هزار ۹۰۰ بسته غذایی توزیع شده است، صدها بسته لوازم التحریر و ۴۱۶ جهیزیه آماده که بعد از ماه صفر ‌ در اختیار خانواده های کم بضاعت قرار خواهد گرفت.

وی گفت: میز خدمت توسط بسیج ادارات در مساجد استان با هدف سهولت دستیابی مردم به مسوولان در طول هفته دفاع مقدس در برخی مساحد استان راه اندازی می شود و بسیج جامعه پزشکی و حقوقدانان سپاه صاحب الزمان (ع) به صورت داوطلبانه به مردم در زمینه های پزشکی و حقوقی ارائه مشاوره خواهند کرد.

مسوول کمیته بسیج و اقشار ستاد گرامی داشت هفته دفاع مقدس اصفهان همچنین از افتتاح پروژه ۳۰۰ هکتاری بیابان زدایی در شرق اصفهان با کاشت ۴۰ هزار اضافه نهال توسط بسیج سازندگی، بهره برداری ۸۰ پروژه عمرانی در مناطق کمتر برخوردار با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، بهره برداری از ۴۰ طرح اقتصاد مقاومتی، اعزام گروههای جهادی به استان و بهره برداری از ۲۰۰ واحد تعمیر شده در مناطق سیل زده را از برنامه های بسیج در عرصه عمرانی و خدمات رسانی برشمرد.

وی افزود: امسال در هفته دفاع مقدس طرح ایران یار با هدف تبلیغ و زمینه سازی برای مصرف کالای داخلی اجرا می شود و در قالب این طرح بسیجیان و آحاد افراد در قالب گروههایی از کارخانجات تولید لوازم خانگی و نحوه تولیدات کالاهای ایرانی بازدید می کنند.

سردار فدا اضافه کرد: مراسم تجلیل از جهادگران اقتصادی در هفته دفاع مقدس در اصفهان اجرا می شود و در این هفته شناسایی کارخانجات و مراکز تولیدی مشکل دار و انتقال این مشکلات به مسولان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ۷۰ پایگاه بسیج در این هفته افتتاح و اعطای کارت ایثار به رزمندگان بسیجی دوران دفاع مقدس به منظور ارائه خدمات به آنها آغاز خواهد شد، در این هفته درجه  سرتیپی ۳۷ شهید دوران دفاع مقدس به خانواده های این شهدا اعطا خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان بیان کرد: امسال در موسم اربعین بسیجیان و هیات رزمندگان اسلام در نقطه صفر مرزی به منظور خدمت رسانی به زوار اربعین مستقر می شوند و همچنین جمعی از بسیجیان اصفهان در کربلای معلا فرصت اسکان و پذیرایی برای ۱۰ هزار زایر حسینی را دایر خواهند کرد.

وی به ۱۱ طرح بسیج در راستای خدمات رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: نصب پنل های خورشیدی متناسب با ۳۰۰ سهمیه استان با اولویت با مناطق شرق اصفهان، اجرای طرح مسجد محوری و شهید حججی با هدف بهره گیری از ظرفیت اقشار مختلف در بسیج در راستای خدمت رسانی به آحاد مردم،  طرح تربیتی فرهنگی و اجتماعی شهید بهنام محمدی با هدف هماهنگی بین مسجد، مدرسه و بسیج، سازمان دهی ۳۰۰ گروه و اعزام آنها به مناطق کمتر برخوردار استان، استان های همجوار و در مواقع اضطراری به سایر استان غیر همجوار از جمله اقدامات بسیج در این خصوص است.

سردار فدا تاکید کرد: شرفیت بسیج متعلق به نظام و انقلاب اسلامی است و در برابر آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و خدمت رسانی است.

وی اضافه کرد: امسال اردوگاهی با ظرفیت ۲۵۰ نفر با همکاری بهزیستی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان به همت بسیج ساخته شده است که در این اردوگاهها معتادان متاجر نگهداری و همزمان با دوران ترک، به آنها حرفه آموزی و زمینه اشتغال آنها فراهم خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به رویکرد جوانگرایی در بین نیروهای مسلح و سپاه، گفت: اگر چه حساسیت به دلیل آشنایی آنها با تجربه جنگ در نیروهای نظامی بیش از سایر ارگان ها است ولی جوانگرایی در این بخش به سرعت اجرایی شده است و کلیه مدیریت های بسیج استان از بین نیروهای جوان انتخاب شده اند.

وی بیان کرد: بخش اعظم مشکلات جامعه به واسطه بی توجهی به ظرفیت جوانان است و باید رویه نیروهای مسلح در اعتماد به نیروهای جوان الگویی برای سایر بخش ها قرار گیرد.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ آغاز جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و دفاع مقدس ملت ایران در برابر جهان کفر است.

هرساله ۳۱ شهرویرو ماه تا ششم مهربه عنوان هفته دفاع مقدس شناخته می شود.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.