سیدحسن حسینی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موکب‌ها روزانه برای ۶۰ هزار زائر در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام اطعام می‌دهند و روزانه ۱۵ هزار زائر در موکب‌های این استان اسکان می‌یابند.

وی بیان کرد: موکب‌های آذربایجان‌غربی در سامرا، مهران، کربلا و در مسیرهای مابین کربلا و نجف استقرار می‌یابند؛ همچنین یک موکب مرزی ویژه بازرگان برای زائران خارجی تدارک دیده شده تا زائران اهل ترکیه و جمهوری‌آذربایجان بعد از استراحت در این موکب به کربلای معلی اعزام شوند.

حسینی گفت: تمامی خدماتی بهداشتی، خوراکی، تغذیه و درمانی موکب‌های ایرانی و به تبع آن موکب‌های آذربایجان‌غربی در پیاده وری اربعین رایگان است.

وی با اشاره به اینکه برخی سودجویان با شگردهای گوناگون به گرفتن پول و هزینه ثبت‌نام و اقامت از زائران اقدام می‌کنند، اظهار داشت: این عوامل سودجو از ستاد اجرایی موکب‌ها مجزا هستند زیرا ستاد عتبات و خدماتی که این ستاد در ایام اربعین ارائه می‌دهد کاملا رایگان است.

امسال ۲۷ مهرماه مصادف با روز اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و شماره حساب‌های ۱۲۲۵۸۱۲۷۱۷۸۵۱ بانک انصار و ۰۱۰۳۰۳۳۵۳۵۰۰ بانک ملی پذیرای کمک‌های مردی به ستاد اربعین است.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.