به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، کیکاووس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک که برای شرکت در مجمع انتخاباتی هیات کاراته این استان به ارومیه سفر کرده است در خصوص محرومیت جودو ایران گفت: تا به این لحظه نامه رسمی درخصوص محرومیت کشورمان ابلاغ نشده با این حال روز شنبه /۳۰شهریور/ در اولین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، موضع رسمی خود را اعلام خواهیم کرد.
وی ادامه داد: درخصوص محرومیت جودو، جای نگرانی نداریم زیرا اطمینان داریم با دیپلماسی ورزشی و مذاکره این مشکل را حل خواهیم کرد.
وی درخصوص وضعیت ورزش کشورمان برای شرکت در المپیک نیز گفت:  تا ۳ ماه مانده به آغاز المپیک شانس کسب سهمیه خواهیم داشت و تمام تلاش ورزش ایران، کسب بیشترین سهمیه و اعزام یک کاروان کیفی برای کسب بیشترین مدال است ضمن اینکه تا این لحظه ۸ سهمیه کسب شده است.
دبیر کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به وقوع جنگ اقتصادی توسط دشمنان، وضعیت ورزش کشور خوب و قابل قبول است و از ۲۶ میلیارد بودجه مصوب کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌ها، تا به امروز ۷۰ درصد به فدراسیون‌ها پرداخت و ظرف چند ماه آینده ۲۰ درصد دیگر پرداخت خواهدشد.

سیدحسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته نیز با اشاره به اضافه شدن این رشته به المپیک گفت: ۱۲ رویداد تا المپیک برای کسب ۸ سهمیه برگزار خواهدشد و امیدواریم بتوانیم با کسب حداکثر سهمیه، امکان درخشش در المپیک را داشته باشیم.
وی درخصوص پانزدهمین دوره مسابقات بین المللی کاراته وحدت و دوستی ارومیه اظهار کرد: ۷۰۰ کاراته‌کا از جمله ۲۰۰ ورزشکار خارجی از ۱۱ کشور ایران، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، ازبکستان، آذربایجان، عراق، افغانستان، هند و نخجوان به همراه ۲ تیم از آذربایجان‌غربی از فردا جمعه به رقابت خواهندپرداخت ضمن اینکه ۳۵ داور از ۲۰ کشور از جمله ۱۵ داور المپیکی نیز مسابقات را قضاوت خواهندکرد.

در مجمع انتخاباتی هیات کاراته آذربایجان‌غربی، جواد سلیمی داور بین‌المللی استان و کشورمان با حداکثر آرا برای 4 سال به عنوان رییس هیات استان انتخاب شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1260087
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.