مرتضی پیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه اقدامی در این خصوص آغاز نشده و هر کاری نیازمند مصوبه شورای شهر است، اضافه کرد: شورای شهر برای اجرای این طرح توسط سرمایه‌گذار مطرح شده، انجام اقدامات کارشناسی را در دستور کار قرار داده و طبق تصمیم شورا، سهم هر ۲ طرف شامل شهرداری و سرمایه‌گذار باید مشخص شود.

وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر ارومیه سهم ۷۵ درصد برای شهرداری و ۲۵ درصدی برای سرمایه‌گذار را تعریف کرده بود ولی این ارقام تغییر یافته‌ است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: علاوه بر آن جذب سرمایه‌گذار خارجی برای طرح‌های شهری باید آخرین گام در راستای اجرای این طرح‌ها باشد و پیش از آن می‌توان راه‌های دیگری نظیر جذب سرمایه‌گذاران داخل کشور را مدنظر قرار داد.

پیری تاکید کرد: در صورت جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز باید این سرمایه‌گذار تحت کنسرسیومی مطرح شود که در آن صورت می‌توان طرح‌ها را به این کنسرسیوم واگذار کرد.

وی گفت: ارومیه‌ای‌های زیادی هستند که در شهرهای دیگر به‌ویژه تهران سرمایه‌گذاری کرده و مشتاق حضور در طرح‌های شهر خود هستند و باید به آنان میدان داده شود.

طی روزهای گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی انعکاس یافت که از حضور سرمایه‌گذار عراقی در یکی از طرح‌های شهرداری در کنار بازار تاریخی ارومیه خبر می‌داد؛ انتشار این خبر، واکنش‌های زیادی در پی داشت و برخی افراد موافق جذب سرمایه بدون توجه به مباحث قومی و برخی دیگر مخالف اجرای این طرح بودند.

اما همین موضوع بهانه به دست عده‌ای سودجو داد و در اقدامی واهی تلاش کردند تا با توسل به مباحث قومیتی، نسبت به تخریب مسوولان شهری اقدام کنند. 

۳۰۷۲/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.