ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تکاب افزود: آسفالت جاده‌های روستایی در قالب طرح اقدام برای احداث راه‌های نیمه‌تمام روستایی ( ابرار) به طول ۲ هزار کیلومتر در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: هشت درصد از این میزان راه روستایی بر اساس این طرح و در راستای توسعه محورهای روستایی در آذربایجان‌غربی به صورت امانی، پیمانی و با استفاده حداکثری از منابع و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آسفالت می‌شود که هم‌اینک عملیات زیرسازی آنها شروع شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم آسفالت‌ریزی این میزان از جاده‌های روستایی این استان تا پایان سالجاری به پایان برسد اظهار داشت: در تکاب نیز ۱۶ کیلومتر از محورهای روستایی و راه دسترسی روستاهای «آسمان‌بلاغی»، «گوی‌آغاج» و «چهارطاق» در قالب این طرح آسفالت خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این امسال همچنین پیش‌بینی شده است بیش از ۱۰۰ کیلومتر از محورهای بین‌شهری آذربایجان‌غربی نیز آسفالت شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ کیلومتر از جاده‌های بزرگراهی، اصلی، فرعی و روستایی در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.

شکری با بیان اینکه برای آسفالت محورهای روستایی آذربایجان‌غربی از آسفالت زودبازده استفاده خواهد شد افزود: امسال نیز ایمن‌سازی و بهسازی محورهای مواصلاتی استان نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای بهسازی و آسفالت محور تکاب - شاهین‌دژ در ۲ قطعه به طول ۲۰ کیلومتر نیز بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

همزمان با هفته دولت امسال  نیز ۴۹۱ میلیارد ریال طرح‌های راهداری در ۱۳ شهرستان آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی و سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی و بزرگراه است.

حفظ و نگهداری راه‌های مواصلاتی، لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌ها از جمله مهمترین وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
۷۵۱۴/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.