ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در سال جاری ایمن سازی محورهای استان و رفع نقاط پرتصادف از اولویت های این حوزه بود، افزود: هم اکنون 44 نقطه حادثه خیز دیگر در این استان وجود دارد که از این تعداد 28 مورد در جنوب و 16 مورد در شمال استان واقع شده و برای اصلاح آنها یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی با اشاره به اینکه مطالعه 20 نقطه حادثه خیز نیز توسط مهندسان مشارو انجام می شود، اظهار داشت: مناقصه هفت نقطه دیگر با هدف اصلاح در حال برگزاری است که به زودی وارد فاز اجرایی می شود.
وی اضافه کرد: حذف نقاط پرحادثه از اصلی ترین اقدامات این اداره کل در سال جاری برای برقراری تردد ایمن در محورهای ارتباطی استان بوده است.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات که در حذف نقاط پرحادثه برای سرعت بخشی به کار انجام شد، عقد تفاهم نامه همکاری با استانداری برای تامین اعتبارات لازم به صورت مشارکتی بود که 50 درصد این تفاهم نامه نیز تاکنون عملیاتی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: نصب، تعمیر و نگهداری چراغ های چشمک زن توسط پیمانکار انجام و در محورهای پرتردد نسبت به ایجاد روشنایی نقطه ای، دید در شب و چراغ از کف جاده و آشکارسازی سرعت گیرها اقدام شده است .
شکری گفت: در حال حاضر در بسیاری از مسیرهای ارتباطی استان کارگاه های راهسازی فعال بوده و امید است با این روند در آینده نزدیک شاهد اتمام این طرح ها و توسعه همه جانبه محورهای مواصلاتی استان باشیم.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 12 هزار کیلومتر جاده دارد که حدود هشت هزار کیلومتر آن روستایی و حدود چهار هزار کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است؛ سالانه در جادهای این استان حدود 450 تا 500 نفر جان خود را بر اثر تصادفات از دست می دهند.
6009/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.