مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تحولات 40 ساله در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای غیرقابل کتمان و در عین حال شاخص و ممتاز است.
علی رحمتی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: در این 40 سال کارهای اساسی و زیربنایی در حوزه راهداری حمل و نقل و توسعه پایانه‌ها انجام شده که همه این تحولات برجسته و چشمگیر می‌باشند.
وی با بیان اینکه قبل ار پیروزی انقلاب اسلامی تنها 150 کیلومتر آسفالت سرد را در محورهای مواصلاتی شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر آسفالت تمامی راه‌های اصلی ما نسبت به توسعه بزرگراه اقدام کردیم به طوری که هم اکنون بیش از 156 کیلومتر بزرگراه و راه چهار خطه داریم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ارتقای راه‌های استان به سیستم روشنایی نصب تابلوها و علائم هشداردهنده الکترونیکی و همچنین افزایش ایمنی راه‌ها خبر داد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 14 دستگاه تونل در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور احداث و تجهیز شده است.  
رحمتی در مورد پایش تصویری تردد در جاده‌های استان اردبیل بیان کرد: 38 دستگاه دوربین نظارت تصویری ثبت وقایع جاده‌ای را انجام می‌دهند و در کنار آن ما شاهد راه‌اندازی دوربین‌های سرعت‌سنج و همچنین ترددشمار در جاه‌های استان اردبیل هستیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: هم اکنون تمام ماشین‌آلات راهدری به این سامانه‌های هوشمند مجهز و متصل شده‌اند به گونه‌ای که ما از طریق این سامانه هوشمند در جریان آخرین وضعیت کارکردی ماشین‌آلات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان قرار می‌گیریم.  
رحمتی افزود: در نهمین نمایشگاه الکامپ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل جزو غرفه‌های برتر انتخاب شد و ما از طریق سامانه مجهز خود قادر به ارائه خدمات به هموطنان و فعالان این بخش هستیم.  
وی به عملیات برفروبی و آماده‌باش راهداران در جاده‌ها و گردنه‌های صعب‌العبور اشاره کرد و گفت: از 251 دستگاه ماشین‌آلات فعال راهداری در طرح زمستانی این اداره کل فعالیت می‌کنند که 51 دستگاه از انها کرایه‌ای و اجاره‌ای بوده و مابقی ملکی محسوب می‌شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به نوسازی این ماشین‌آلات به  رغم کمبود منابع اعتباری و نوسانات قیمت در بازار اشاره و تصریح کرد: ما همه ساله تعداد محدودی از این ماشین‌آلات را نوسازی می‌کنیم اما سعی ما بر این است تا از محل اعتبارات سازمان نسبت به تجهیز و آماده کردن این ماشین‌آلات برای فعالیت در فصل سرما اقدامات مناسبی را انجام دهیم.
 
راه‌اندازی پایانه مرزی در دهه فجر
رحمتی با  گرامیداشت ایام دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به افتتاح‌های این ایام اشاره کرد و افزود: در کنار افتتاح پاسگاه مسیر اردبیل و آستارا راهدارخانه بودالو، پایانه مرزی بیله‌سوار در فاز جدید با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهد.
وی در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی در این 40 سال در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در 40 سال گذشته از انقلاب اسلامی علاوه بر راه‌اندازی اداره راهداری در 10 شهرستان استان اردبیل تعداد راهدارخانه‌های این استان از یک باب هم اکنون به 9 راهدارخانه افزایش یافته و سه راهدارخانه سیار نیز در مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.
رحمتی گفت: ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 5 گاراژ آن هم در شهرهای بزرگ داشتیم که هم اکنون در اکثر شهرهای استان اردبیل فعال و راه‌اندازی شده است.
عضو کمسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل افزود: ما در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی 8 هزار ناوگان باری و یک هزار و 400 دستگاه ناوگان مسافری داریم که نسبت به جابجایی مسافران و ارائه خدمات به آنها اقدام می‌کنند.
رحمتی یکی دیگر از افتخارات این اداره کل را راه‌اندازی شهرک حمل و نقل پارکینگ وسایط نقلیه سنگین و پایانه‌های مسافربری اعلام کرد و گفت: عملکرد 40 ساله این اداره کل هم در حوزه راهداری و هم در حمل و نقل شاخص و برجسته است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.