به گزارش ایرنا، محمدحسین صادقی این خبر را روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه بیان کرد.

آنچنان که روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گزارش کرده، صادقی در این دیدار به حماسه بزرگ پیاده روی اربعین و تردد میلیونی زائران عتبات عالیات از محورهای کرمانشاه اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای وظایف خود تلاش بیشتری برای ترمیم و اصلاح نقاط حادثه خیز، ترمیم و روکش آسفالت جاده ها و ترمیم و اصلاح تابلوهای محورهای مواصلاتی استان داشته باشد.

در این دیدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم گزارشی از اقدامات انجام شده و آمادگی لازم برای استقبال از زائران اربعین ارائه کرد.

در سال ۹۷ حدود ۲ میلیون زائر از ایران در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند بیش از ۷۰۰ هزار زائر از مسیر کرمانشاه راهی مرز مهران سپس عراق شدند و حدود ۸۰۰ هزار زائر هم در مسیر بازگشت از کرمانشاه تردد کردند.

انتظار می رود امسال با رایگان شدن هزینه ویزا و باز شدن مرز خسروی بسیاری از زائران اربعین از رفتن به مرزهای مهران، چذابه و شلمچه منصرف شوند زیرا کرمانشاه نزدیکترین نقطه به کربلاست و زیرساخت‌های ارتباطی آن (فرودگاه، قطار و بزرگراه کربلا) هم تکمیل است.

آئین معنوی راهپیمایی اربعین حسینی امسال از اواسط مهر ماه آغاز و در روز ۲۸ مهر (اربعین) به اوج می رسد.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.