رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات و در مرحله شهرستانی ۵۰ نفر از بانوان و ۳۰ نفر از آقایان در ۲ نوبت صبح و عصر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

صلاح‌الدین امیری بیان کرد: شرکت‌کنندگان در چهار رشته تفسیر و مفاهیم در ۲ بخش کتبی و شفاهی، قرائت، حفظ پنج ،۱۰، ۱۵ و ۲۰ جز و حفظ کل با هم به رقابت پرداختند.
وی با بیان اینکه این مسابقات در یک روز و برای رده‌های سنی مختلف برگزار شد، اضافه کرد: در هر رشته سه نفر انتخاب شدند که برگزیدگان مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: پس از برگزاری مرحله استانی، نفرات برتر در مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان سراسر کشور که آبان ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود حضور خواهند یافت.

امیری با اشاره به اینکه، گام نهادن برای ترویج فرهنگ قرآنی ادامه دادن راه شهیدان است اضافه کرد: نشر فرهنگ قرآنی ضامن سلامت روح و روان جامعه در برابر همه آسیب‌های اجتماعی و بهترین راه برای مقابله با فرهنگ بیگانه است.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را نشر و گسترش فرهنگ قرآنی، مشارکت حداکثری ایثارگران، شناسایی نخبگان قرآنی شاهد و ایثارگر و آموزش و رقابت سازنده در جامعه عنوان کرد.

این شهرستان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با عراق قرار دارد.

سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهداست و در دوران دفاع مقدس ۸۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۱۱ نفر از این شهدای والامقام از بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان و ۶۱۳ نفر نیز از شهدای مردمی هستند.

این شهرستان در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ نیز مورد تهاجم و بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که در جریان آن ده‌ها نفر شهید و هشت هزار نفر نیز مصدوم شدند.

۷۵۶۲/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.