رقیه حسن‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این اقامتگاه بوم‌گردی در زمینی به مساحت ۷۴۰ مترمربع احداث شده و دارای ۳۰۰ مترمربع زیربناست که در روستای هاچه‌سو در فاصله سه کیلومتری شاهین‌دژ احداث شده است.

وی ادامه داد: این واحد اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریال، توسط بخش خصوصی و با استفاده از تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، برای اسکان و پذیرائی از گردشگران احداث‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این اقامتگاه برای ۶ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است، اظهار کرد: این واحد دارای چهار سراچه (سوییت) مستقل و رستوران سنتی است که ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر گردشگر را دارد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهین‌دژ اضافه کرد: با افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی در شاهین‌دژ و ۲ مورد اقامتگاه دیگر در شهرهای سردشت و اشنویه تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان به ۲۳ واحد افزایش یافته است.

ماندگار ساختن روستاییان در روستاها و جلوگیری از خالی شدن آنها از اهداف مهم راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است؛ این صنعت مهاجرت معکوس را رقم زده و به جای مهاجرت از روستا به شهر، مهاجرت از شهر به روستا را موجب می‌شود.

آذربایجان‌غربی دارای سه هزار روستاست و یک سوم جمعیت آن را روستانشینان تشکیل می‌دهند؛ ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سه هزار روستای استان می‌تواند برای ۶ هزار روستایی شغل فراهم کند.

احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از مهمترین نمونه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که با تکیه به امکانات بومی و ظرفیت‌های محلی، موجب رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در بخش گردشگری می‌شود. 

شهرستان شاهین‌دژ با دارا بودن ۴۴ اثر تاریخی و طبیعی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.