به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان روز چهارشنبه در بازدید از کاخ فلاحتی ایلام در جمع خبرنگاران افزود: مبلغ خرید این کاخ در حساب صندوق توسعه کشاورزی قرار می گیرد و پس از آن کاخ فلاحتی با کاربری باغ‌ موزه در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین در حاشیه بازدید از کاخ فلاحتی شهر ایلام در جمع خبرنگاران گفت: یک هزار و 900 پروژه گردشگری با 430 هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور در حال اجراست.
مونسان افزود: در بخش تسهیلات اشتغال کم ‌بهره روستایی بیش از 24 هزار میلیارد ریال به حوزه صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته است که مردم می توانند از این فرصت برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی استفاده کنند.
وی یادآور شد: همچنین آمادگی لازم وجود دارد از محل صندوق توسعه ملی وام با بهره 14 درصد بدون سقف به متقاضیان ساخت هتل اعطا شود.
به گزارش ایرنا، کاخ فلاحتی به دستور غلامرضا خان والی در سال 1326 هجری قمری ساخته شده و در خیابان آیت الله حیدری شهر ایلام واقع است. عمارت کاخ فلاحتی هم اکنون به موزه تاریخ کشاورزی تبدیل شده است.
این عمارت و محوطه اطراف آن 20 هزار مترمربع مساحت دارد که 2 هزار متر آن به‌عنوان اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده و به میراث فرهنگی ایلام واگذار شده است.
1800 متر مربع باقی‌مانده از محوطه کاخ فلاحتی ایلام به عنوان فضای اداری و مرکز تحقیقات کشاورزی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی ایلام قرار دارد.
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.