حجت‌الاسلام ناصر اکبرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه باید از خرافه‌گویی و انحراف در عزاداری‌ها با جدیت پرهیز شود، افزود: اقداماتی مانند به دست گرفتن لوله و چوب برای عزاداری سیدالشهدا(ع) مناسب نیست و نوعی حرکت ناصواب در این مسیر مقدس است.

وی بر رعایت ارزش‌های اسلامی در عزاداری‌ها تاکید کرد و گفت: عزاداری‌ها و مجالس امام حسین (ع) باید در راستای اهداف و آرمان‌های امام حسین(ع) و در شان اهل بیت(ع) برگزار شود.

وی اضافه کرد: هیات‌های مذهبی در زمان حاضر باید تابع مراجع تقلید و رهبر انقلاب باشند زیرا ریشه همه مشکلات، کج‌فهمی دینی است و مراجع و رهبری می‌توانند مسیر عزاداری بر اساس معرفت را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه تبیین فلسفه عاشورا و قیام امام حسین (ع) باید از اهداف اصلی عزاداری‌ها باشد، بیان کرد: برپایی نماز اول وقت و ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید بیش از پیش مورد توجه عزاداران حسینی قرار گیرد.  

وی با بیان اینکه هدف اصلی قیام امام اصلاح جامعه اسلامی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، یادآور شد: محرم فرصت گران‌بهایی برای انتقال معارف اهل‌بیت به‌ ویژه جامعه اسلامی به نسل جوان است و باید با تکیه بر قرآن و عترت نسبت به تعمیق ایمان و عبودیت آحاد مردم در ماه محرم اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه بالاترین مقام بعد از امام معصوم (ع) مقام یاری و یاوری امام عصر(عج) است، ادامه داد: باید خود را برای ظهور امام عصر (عج) و ایجاد جامعه مهدوی آماده کنیم؛ البته اولین شرط یاری امام زمان(عج) نیز داشتن معرفت است لذا اگر بخواهیم سرباز عصر(ع) باشیم، باید مالک اشتر را الگو قرار دهیم.

مدیر مدرسه امام خمینی (ره) خوی اضافه کرد: مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) باید همراه با شور و شعور و به عبارت دیگر اشک ریختن همراه با معرفت‌افزایی توام باشد.

محرم نخستین ماه از ماه‌های دوازده‌گانه قمری و از ماه‌های حرام است؛ این ماه پس از اسلام به دلیل نخستین ماه حرام، محرم نامگذاری شد؛ از مهم‌ترین حوادث و رویدادهای این ماه شهادت امام حسین (ع) در واقعه خونین و بزرگ قیام تاسوعا و عاشورا و اسارت خاندان امام حسین (ع) در کوفه و شام است.

هرساله ملت‌های مسلمان در قالب دسته‌های عزاداری، سینه‌زنی، شبیه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در این ایام به سوگ سرور آزادگان جهان می‌نشینند.

۸۱۳۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.