علیرضا مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دومین المپیاد استعدادهای برتر کشور در رشته دو و میدانی با حضور ۶۰۰ ورزشکار نوجوان در قالب ۳۳ تیم به میزبانی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.  

وی با بیان اینکه این پرتابگر نوجوان در تمرینات،  پرتابی معادل ۴۷ متر انجام داده بود، افزود: حمیدی در این رقابت‌ها با پرتابی به مسافت ۴۱ متر و ۵۴ سانتی متر به مقام دوم رسید، آرین اسلامی از گلستانی با رکورد ۴۵ متر و ۶۵ سانتی متر بر سکوی قهرمانی جای گرفت و ابوالفضل کریمی با پرتاب ۳۵ متر و ۱۵ سانتی متر سوم شد.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها به مدت ۲ روز /۳ و ۴  شهریور ماه/ در دهکده المپیک آغاز برگزار شد، گفت: تیم آذربایجان‌غربی با هشت ورزشکار از ۲ روز قبل در محل مسابقات حضور داشت و رقابت‌های خود را در رشته‌های مختلف به انجام رساند.

مربی تیم دو و میدانی پسران آذربایجان‌غربی گفت: پویا احمدی دونده ۳۰۰۰ متر استقامت و شایان دنیر دونده ۲۰۰ متر سرعت استان نیز در این المپیاد ۲ مقام پنجمی برای استان کسب کردند.

مرادی ادامه داد: تیم زیر ۱۵ سال پسران استان متشکل از امیرحسین حمیدی و علی سروری در پرتاب چکش، مهدی فهیمی در پرتاب دیسک، شایان یزدان‌مهر در پرش طول، رضا محمدی و شایان دنیر در دوی سرعت ۱۰۰ و ۲۰۰ متر، پویا احمدی در دوی ۳۰۰۰ متر و حسین قوتازی در دوی ۱۵۰۰ متر عازم این المپیاد شده بود.

مربی تیم دو و میدانی پسران آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سرپرستی تیم را رشید حسنی بر عهده دارد، گفت: نفرات اعزامی تمرینات خوبی را در ارومیه پشت سر گذاشته‌ بودند و حضور در این المپیاد میدانی برای کسب تجربه و پشتوانه سازی برای آینده است.

آبان ماه سال گذشته در نخستین دوره المپیاد کشوری، سهند نوری در رشته پرتاب چکش با پرتاب ۵۹ متر و ۱۱ سانتی متر مدال طلا را بر گردن آویخت و نازلی صبوری در ماده یک‌هزار و ۵۰۰ متر با زمان پنج دقیقه و ۲۹ ثانیه و ۲۰ صدم ثانیه مدال برنز و مقام سوم المپیاد را کسب کرد.

شهر ارومیه قطب پرتاب چکش ایران است که قدمتی نزدیک به ۵۰ سال در سطح کشور دارد و کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم) توسط میر صادق موسوی نشانگر این ادعاست.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی،  فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی‌پوشان آذربایجان‌غربی طی ۵۰ سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین‌المللی شده‌اند.
میرکاوه موسوی پرافتخارترین پرتابگر ارومیه‌ای است که مدال طلای ۲۰۰۸ باشگاه‌های آسیا، مدال‌های نقره مسابقات ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ غرب آسیا، مدال نقره بازی‌های ۲۰۱۰ گوانگ جو، مدال نقره ستارگان ۲۰۰۷ آسیا و مدال طلای چندین دوره لیگ طلایی و باشگاه ایران را در کارنامه دارد.
این پرتاب‌گر ارومیه‌ای تنها ورزشکاری است که ۲ بار در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو حضور داشته است.
خانه پرتاب ارومیه یکی از بهترین و مجهزترین سکوهای پرتاب حال حاضر ایران است و ورزشکاران و قهرمانان برای انجام تمرین‌های تدارکاتی خود در این محل اردو می‌زنند.

۷۱۵۶/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.