حسین فهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله نهایی اردو با دعوت از 20 دو و میدانی کار برتر برگزار می شود به طوری که نفرات دعوت شده مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت با تصمیم سازمان تیم های ملی، ترکیب اصلی تیم ملی دو و میدانی نوجوانان ایران برای اعزام به رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا مشخص می شود.
وی بیان کرد: این اردو از روز دوشنبه 29 بهمن ماه جاری در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران آغاز می شود و به مدت 2 هفته ادامه می یابد.
وی با اشاره به اینکه سهند نوری به تازگی در المپیاد استعدادهای برتر کشور به مقام قهرمانی رسید، ادامه داد: نفرات برتر اردوی تیم ملی به مسابقات قهرمانی 2019 نوجوانان آسیا که 24 اسفند امسال به میزبانی هنگ کنگ برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
رییس هیات دو و میدانی آذربایجان غربی گفت: سهند نوری به همراه میرصادق موسوی مربی ارومیه ای خود آبان امسال نیز در نخستین دوره اردوی تیم ملی حضور داشتند.
به گزارش ایرنا آبان امسال سهند نوری و نازلی صبوری، ورزشکاران نوجوان استان به ترتیب یک نشان طلا و یک برنز از المپیاد استعدادهای برتر کشوری کسب کردند.
سهند نوری در رشته پرتاب چکش با پرتاب 59 متر و 11 سانتی متر مدال طلا را بر گردن آویخت و در ماده یکهزار و 500 متر نیز نازلی صبوری با زمان پنج دقیقه و 29 ثانیه و 20 صدم ثانیه مقام سوم را کسب کرد.
شهر ارومیه قطب پرتاب چکش ایران است که قدمتی نزدیک به 50 سال در سطح کشور دارد و کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات ارتش های جهان (سیزم) توسط میر صادق موسوی نشانگر این ادعاست.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان آذربایجان غربی طی پنجاه سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
میرکاوه موسوی پرافتخارترین پرتابگر ارومیه ای است که مدال طلای 2008 باشگاه های آسیا، مدال های نقره مسابقات 2009 و 2011 غرب آسیا، مدال نقره بازی های 2010 گوانگ جو، مدال نقره ستارگان 2007 آسیا و مدال طلای چندین دوره لیگ طلایی و باشگاه ایران را در کارنامه دارد.
این پرتابگر ارومیه ای تنها ورزشکاری است که 2 بار در المپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو حضور داشته است.
خانه پرتاب ارومیه یکی از بهترین و مجهزترین سکوهای پرتاب حال حاضر ایران است و ورزشکاران و قهرمانان برای انجام تمرین های تدارکاتی خود در این محل اردو می زنند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.