کمال سعدی آل کثیر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوی تیم ملی جوانان کبدی کشور در بخش آقایان از روز یک دی ماه در اهواز آغاز می شود و به مدت 10 روز ادامه دارد.
وی بیان کرد: اردوی آماده سازی تیم ملی کشورمان با حضور 40 کبدی کار برای حضور در رقابت های آسیایی برگزار می شود.
سرپرست هیات کبدی خوزستان گفت: رشته کبدی در خوزستان علاقه مندان بیشماری دارد و بازیکنان استان همواره در تیم های ملی حضور داشته اند به همین دلیل با هماهنگی فدراسیون قرار است هشت ورزشکار خوزستانی در این اردو حضور داشته باشند.
آل کثیر افزود: هدف از برگزاری این اردو ارتقای سطح دانش کبدی کاران استان، آشنایی با علم روز این رشته در جهان و حضور ورزشکاران بیشتری از استان در اردوی تیم ملی است.
وی با بیان اینکه ورزش کبدی مختص محلات است و باید در این مناطق به طور ویژه برگزار شود، گفت: در صورتی می توانیم در رده های نوجوانان و جوانان در بخش بانوان و آقایان نفرات زیادی در تیم های ملی داشته باشیم که این رشته از حالت جزیره ای خارج و در تمام شهرستان های خوزستان گسترش داده شود.
به گزارش ایرنا کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی مختلف نامیده می شود، این بازی در خوزستان زو یا اچ دی، خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود.
کبدی یک بازی بیرون سالنی و سالنی پرتحرک و کم خرج است که ترکیبی از کشتی و راگبی است.
برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرات نیاز است.
9879/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.