حسین فهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با حضور ورزشکارانی از استان‌های سراسر ایران در روزهای 29 و 30 خرداد ماه جاری در مجموعه ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد مقدس برگزار شد.
وی بیان کرد: هاشم زاده در رقابت با حریفان با پرشی معادل یک متر و 65 سانتی متر، پس از مهسا کارگر از اردبیل با پرش یک متر و 73 سانتی متر و آیلین بابکی از گلستان با پرش یک متر و 70 سانتی متر در جایگاه سوم ایستاد.
فهیمی ادامه داد: لطفی در جدال با حریفانش با کسب 2 هزار و 837 امتیاز در هفتگانه در جایگاه سوم ایستاد که در این ماده سمیرا خجسته از خراسان رضوی با چهار هزار و 62 امتیاز و فائزه فیض آبادی از کرمان با سه هزار و 266 امتیاز به ترتیب اول و دوم شدند.
وی افزود: سهمیه حضور در بازی های آسیایی جاکارتا در پرش ارتفاع یک متر و 86 سانتی متر و در هفتگانه پنج هزار و 550 اعلام شده است که هیچکدام از شرکت کنندگان موفق به ثبت این رکوردها نشدند.
وی با اشاره به اینکه تیم دختران آذربایجان غربی با سه ورزشکار عازم این رقابت شده بود، گفت: فاطمه مهرآور در پرتاب چکش دیگر بازیکن اعزامی استان به این مسابقات بود که مقامی بهتر از پنجمی به دست نیاورد.
به گزارش ایرنا شرکت کنندگان در 24 رشته شامل چهار رشته پرتاب وزنه، چهار رشته پرش ارتفاع و 16 رشته دو و میدانی با یکدیگر رقابت کردند.
شهر ارومیه قطب پرتاب چکش ایران است و این پیشتازی قدمتی نزدیک به 50 سال در سطح کشور دارد؛ کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات ارتش های جهان (سیزم) توسط میر صادق موسوی نشانگر این ادعاست.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان آذربایجان غربی طی پنجاه سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
میرکاوه موسوی پرافتخارترین پرتابگر ارومیه ای است که مدال طلای 2008 باشگاه های آسیا، مدال های نقره مسابقات 2009 و 2011 غرب آسیا، مدال نقره بازی های 2010 گوانگ جو، مدال نقره ستارگان 2007 آسیا و مدال طلای چندین دوره لیگ طلایی و باشگاه ایران را در کارنامه دارد.
این پرتابگر ارومیه ای تنها ورزشکاری است که 2 بار در المپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو حضور داشته است.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.