به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، با آغاز هفته دولت، محمدمهدی شهریاری استاندار این استان گفت: دولت تدبیر و امید طی ۶ سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان سرمایه‌گذاری کرده است که رقمی بی‌نظیر به‌شمار می‌رود.
شهریاری با اشاره به ۲ سفر رییس‌جمهور طی ۸ ماه گذشته و افتتاح پروژه‌های مهمی چون راه‌آهن ارومیه و پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه خاطر نشان کرد: بهبود شاخص‌های اقتصادی استان را یکی از مهمترین نتایج برنامه‌ریزی‌های دولت در آذربایجان‌غربی بوده که سبب کاهش ۴.۲ درصدی نرخ بیکاری، کسب رتبه نخست فضای کسب‌وکار در کشور و افزایش قابل توجه صادرات از جمله نتایج اقدامات دولت محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: همزمان با هفته دولت ۹۱۲ طرح عمرانی با ۱۰ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال هزینه و ۶۲ طرح اقتصادی با یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

معرفی اولین بخشدار بخش جدید فیرورق

در آغاز هفته دولت، میرحجت یحیی‌زاده طی مراسمی بعنوان اولین بخشدار فیرورق معرفی شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجا غربی در آیین معرفی اولین بهشدار بخش جدید فیرورق شهرستان خوی گفت: تاسیس بخش فیرورق با پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار در هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفت تا با افتتاح ۴۱ امین بخش در استان آذربایجان غربی شاهد رشد و توسعه بخش فیرورق و شهرستان خوی باشیم.
همچنین بخشداری این بخش ۲۵هزارنفری نیز افتتاح شد.

افتتاح بخشداری فیرورق خوی

افتتاح پروژه‌های عمرانی و کشاورزی در تکاب

در نخستین روز هفته دولت،  ۶ طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی با ۲۷ میلیارد ریال هزینه در روستاهای بخش تخت سلیمان تکاب به بهره‌برداری رسید.
 طرح بهسازی و آسفالت محور روستایی چراغتپه، طرح آبرسانی به روستای «انگورد»، طرح راه‌اندازی سامانه نقطه‌ای بهبود کیفیت آب شرب روستایی در هفت روستای بخش تخت سلیمان و ۳ طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۰ هکتار از باغ‌های میوه روستاهای نصرت‌آباد از جمله این طرح‌ها بودند.

آغاز احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر در محور میاندوآب-مهاباد

همزمان با هفته دولت، کلنگ احداث پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهرستان میاندوآب در محور میاندوآب-مهاباد به عنوان یکی از محورهای حادثه‌خیز استان در زمینی به مساحت هزار متر مربع با زیر بنای ۲۱۰متر مربع و برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۹میلیارد ریال به زمین زده شد.

بهره‌برداری از ۴۲ پروژه در شاهین‌دژ

در دومین روز هفته دولت و در حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ۴۲ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان شاهین‌دژ به بهره‌برداری رسید.
این پروژه‌ها از جمله آغاز طرح روکش و آسفالت روستاهای نجار و آغچلو، روکش آسفالت ۶ کیلومتر از محور ارتباطی شاهین‌دژ به تکاب و افتتاح همزمان ۳۲ طرح کشاورزی به همراه سایت گردشگری زرینه‌رود با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

افتتاح پروژه‌های شاهین‌دژ

افتتاح ده‌ها واحد طرح بهسازی مسکن در میاندوآب

در هفته دولت، مساکن روستایی بهسازی و مقاوم‌سازی شده بصورت نمادین با حضور فرماندار شهرستان میاندوآب افتتاح و تحویل مالکان شد.
مساکن مقاوم سازی شده ۹۰واحد بوده و با اعتباری بالغ بر ۷۲میلیارد ریال در سطح شهرستان میاندوآب توسط بنیاد مسکن آماده بهره‌برداری شده‌اند.

معاون اول رییس‌جمهور، ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری ارومیه را افتتاح خواهدکرد

بنا به گفته مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری فوتبال ارومیه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور همزمان با هفته دولت افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1245508
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.