معصوم علی‌اکبری روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم سرمایه گذاری این تعداد واحد ۲۷ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: با احداث یا توسعه این واحدهای صنعتی زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۹۴۲ نفر فراهم شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۱۳ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: همچنین طی یک‌سال گذشته ۲۳۹ فقره پروانه بهره‌برداری در این استان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه پیش از آن ۴۱ درصد رشد دارد.

علی اکبری ادامه داد: چهار هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال میزان سرمایه‌گذاری این تعداد پروانه بهره‌برداری است و برای ۲ هزار و ۴۷۲ نفر زمینه اشتغال ایجاد می‌کند.

وی اظهار داشت: با این آمار در بخش حجم سرمایه گذاری ۱۷۸ درصد و در بخش ایجاد اشتغال بیش از ۹۶ درصد نسبت به مدت زمان مشابه رشد نشان می‌دهد.

آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

۲ هزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه بهره برداری در آذربایجان غربی وجود دارد که یکهزار و ۴۱۵ واحد از این تعداد فعال و نیمه فعال است.

کمبود سرمایه در گردش و بدهی‌های معوق بانکی از عمده مشکلات واحدهای تولید صنعتی و معدنی این استان است.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.